Page voor het werken op evenementen op Facebook
28 Juni 2013
Page voor het werken op evenementen op Facebook
0

Page voor het werken op evenementen op Facebook


Werken op evenementen op FacebookSinds een week is er ook een pagina voor de mensen die een facebook profiel hebben en werken op evenementen. Dus werk je als barpersoneel op evenementen surf dan naar deze pagina en meld je aan!

Waarom een werken op evenementen page op facebook?

Geen flauw idee wat de reden is, maar die reden gaat zeker wel komen in de toekomst! Nu is het moeilijk te zeggen, maar door de extreme groei van Facebook komt die reden zoals gezegd echt wel.

Op dit moment heeft Facebook honderden miljoenen leden. Het lijkt dus zeker dat facebook de race gaat winnen om het sociale netwerk te gaan worden op internet.

En dat betekent dat er allemaal leuke dingen voor gaan komen. Op dit moment is er de beroemde facebook Wall, Info, Photos en Discussions op onze page. Op het moment dat er meer leden zijn komen er meer opties vrij. Aanmelden kan hier.

Maarer is toch al een werken op evenementen Hyves pagina?

Ja, er zijn zelfs twee groepen op Hyves voor mensen die achter de bar staan, beiden hebben honderden leden.

De Hyves voor de Wit Events heeft op dit moment 224 leden en de Hyves voor het werken op grote feesten zit op 358 leden. Aanmelden kan nog steeds en ik volg nog steeds wekelijks de reacties in deze Hyves.

Alleen omdat Hyves buiten onze landsgrenzen weinig voorstelt denk ik dat langzaam steeds meer mensen ook een Facebook account zullen gaan nemen. Immers de meeste mensen hebben wel contacten met mensen in het buitenland.

De techniek van Facebook werkt lekkerder dan die van Hyves. Dus ik denk dat er de komende jaren een verschuiving gaat plaatsvinden van Hyves naar Facebook. Laatstgenoemde kan zich ook nog eens beter en sneller ontwikkelen door zijn schaalgrote.

Dus daarom heb ik op facebook een page aangemaakt voor het personeel dat aan het werken is in de horeca op evenementen. Waar nu al één persoon lid van is en ik ben dat nog zelf ook!

Dat is dus niet echt een feest! Ik zou het erg leuk vinden als meer mensen zich zouden aanmelden. :-)

Geen Facebook

Heb je nog geen facebook account en vind je het wel leuk om op Hyves te zitten, dan kan ik het je zeker aanraden om ook een facebook account aan te maken. Want de toekomst voor Facebook ziet er zoals al eerder gezegd gunstiger uit dan voor Hyves.

Klik hier om naar de werken op evenementen pagina op facebook te gaan.

Karel Mercx, 30 september 2009


Stappen in Amsterdam
28 Juni 2013
Stappen in Amsterdam
0

Stappen in Amsterdam


Deze week was er wel horecawerk, maar niet op de zaterdagavond. Thuiszitten was geen optie, dus hebben wij het feest gezocht tijdens het stappen in Amsterdam.

Werken en stappen in AmsterdamCatering Amsterdam

Wij staan niet alleen maar achter de bar op grote evenementen. Regelmatig doen wij ook de catering op beurzen.

Vrijdag en zaterdag vond de jaarlijkse Amsterdamse Bookfair in de PTA (zie foto) plaats. Net als vorig jaar gingen er weer een hoop dure boeken van hand naar hand.

Het was onze taak om voor de bezoekers, standhouders, organisatie. garderobe en de beveiliging een hapje en een drankje klaar te maken.

Stappen in Amsterdam

Het oorspronkelijk plan was om te gaan stappen in Haarlem. Het is wel gelukt om in deze stad te beginnen. Op het moment dat ik aan het uitgaan ben in Haarlem wil ik altijd langs de Luxury en Quality voor een cocktail.

De enige plaats waar ik liever cocktails drink is de cocktails @ nine in Antwerpen, maar dat is ook meteen weer zo ver weg.

Tijdens het ophalen van goede herinneringen aan het stappen in Amsterdam, hebben wij de laatste trein gepakt naar de hoofdstad.

Cocos Outback

Bij Cocos Outback waren wij getuigen hoe een geintje van het barpersoneel tijdens het werk behoorlijk uit de hand kan lopen.

Iemand van het personeel was bezig met het schoonmaken van de ramen van de koelkasten. Het waren de drukste uren tijdens het stappen en mijn eerste gedachte was: je kan beter gasten gaan helpen.

Dat dachten zijn collega´s dus ook. En hij kreeg een glas water over zijn hoofd heen. De standaard Pavlov reactie volgde door een groter glas te pakken en het terug te doen. Dit ging snel verder, totdat er vies spoelwater via de grote bierpullen begon te vliegen.

Geintje kan, maar maak het niet te extreem. De gezichtsuitdrukkingen van de mensen die zaten te wachten op drank zeiden genoeg over hoe hun er over dachten.

Roken in de horeca

De dag na het stappen in Amsterdam ruik ik aan mijn shirt, het ruikt helemaal naar de rook. Wij zijn namelijk in een discotheek gaan feesten waar roken is toegestaan. Deze conclusie trek ik uit het feit dat het personeel aan het roken is tijdens werktijd in de grote zaal.

Ben benieuwd waar het rookverbod in de horeca naar toe gaat. Komt er misschien net als met de drugs een gedoogtijd voor roken in de horeca aan?

Wij leggen vast in de wet dat het niet mag, maar spreken tegelijkertijd af dat het gezag niet meer gaat controleren.

Agenda

De komende weken staan er elke week events in de agenda. Volgende week gaan wij werken op X-Qlusive Holland in de Heineken Music Hall!

Karel Mercx, 4 oktober 2009


Feest voor personeel de Wit Events 2009
28 Juni 2013
Feest voor personeel de Wit Events 2009
0

Feest voor personeel de Wit Events 2009


Vandaag kreeg ik een e-mail van de Wit Events om wat leuks te gaan doen met ze allen. Dus binnenkort gaan wij niet werken in de horeca maar feesten!

Vorig jaar was het feest voor het personeel erg vet en dit jaar zijn ze op het hoofdkantoor ook creatief geweest. Het is weer in discotheek the Sand in Amsterdam, maar het programma is totaal anders dit jaar.

Barpersoneel the Wit Events heeft feest

De e-mail:

Personeelsfeest de Wit Events

Na een succesvol jaar en een goede zomer met veel geslaagde evenementen is het tijd om gezamenlijk wat te gaan doen.
 
Daarom wordt er zondag 22 november in the Sand een volleybal toernooi gehouden met gezellige muziek en onder het genot van een hapje en een drankje. Ook zal elk team één ronde levend tafelvoetbal spelen. In een andere ruimte wordt er een groot doek opgehangen, waar iedereen zijn creativiteit op kwijt kan.

Dit bedrijfsfeest is voor iedereen die werkzaam is bij De Wit. Het is de bedoeling dat jullie teams van 6 personen samenstellen en de inschrijfformulieren (zie bijlage) invullen en terugsturen naar mij. Zorg dus dat alle medewerkers die het afgelopen jaar werkzaam zijn geweest de mogelijkheid krijgen om zich in te schrijven.
 
Op het inschrijfformulier kan je ook de plaats invullen waar het team vandaan komt. Zo kunnen niet alleen de teams maar ook de verschillende steden tegen elkaar strijden.

De Wit Events heeft een uitjeMedewerkers die geen team hebben kunnen vormen, maar wel graag mee willen doen, kunnen zich natuurlijk ook gewoon alleen opgeven, dan stellen wij zelf de teams samen.
 
Iedereen wordt om 13:00 uur verwacht bij de ingang van the Sand. Bij binnenkomst krijg je twee consumpties en daarna zijn de drankjes voor eigen rekening. De prijzen zijn natuurlijk goedkoper dan normaal.

Ook zijn er kluisjes aanwezig voor je spullen, daar moet vooraf wel 5 euro borg voor de sleutel betaald worden, die je na inlevering gewoon weer terug krijgt. Wanneer het volleybal toernooi is afgelopen is er tijd voor ontspanning en muziek, waarna de winnaars bekendgemaakt worden.
 
Zorg dus allen voor zoveel mogelijk aanmeldingen, want: Hoe meer zielen hoe meer vreugd !

Opgeven feest:

Tot 1 november kan het barpersoneel zich aanmelden bij mij, via het gebruikelijke e-mailadres. Mag in teams, maar mag ook individueel. Ik werk er dan wel wat moois uit.

Dit gaat misschien nog leuker worden dan werken achter de bar op grote feesten, vergeet je dus niet op te geven!

De mensen die niet weten waar het is kunnen met mij vanaf Haarlem meereizen.

Vragen of reacties over het feest?

Via de e-mail of op ons forum.

Karel Mercx, 6 oktober 2009


Werken bij Heineken Music Hall 2010
28 Juni 2013
Werken bij Heineken Music Hall 2010
0

Werken bij Heineken Music Hall 2010


Elk nadeel heeft zijn voordeel. Het werken op festivals is voorlopig afgelopen, maar wij mogen via de Wit Events wel weer aan de slag voor de dance feesten in de Heineken Music Hall. Gisteren was de aftrap voor het seizoen 2009 – 2010.

Barpersoneel in de Heineken Music HallPersoneel Heineken Music Hall

De Heineken Music Hall huurt ons in. Daarom werken wij in de Heineken Music Hall volgens hun regels. Deze komen meer in de buurt bij het werken in een discotheek dan op een evenement.

Er zijn regels die het personeel fijn vinden, terwijl andere minder aantrekkelijk lijken. Maar het is vooral aanpassen en wennen.

Een groot voordeel van het werken in de Heineken Music Hall zijn de tijden van de pauzes. Bij grote outdoor evenementen zoals Mysteryland, Defqon.1, Decibel outdoor en Dance Valley heeft het barpersoneel vooral aan het begin van het festival pauze.

Immers het hoogtepunt van het feest licht bij dit soort feesten altijd aan het einde en niet iedereen is meteen vanaf het begin van het evenement aanwezig.

Dat is een nadeel van het werken op evenementen.

Garderobe Heineken Music Hall

Dat voordeel van de Heineken Music Hall ontstaat omdat ze geen kluisjes hebben maar een garderobe.

Personeel in de Heineken Music HallHierdoor is aan het begin van het feest extra personeel nodig om de jassen op een hanger te hangen en op het einde van het feest om de hanger weer op te zoeken en te jas terug te geven aan de gast.

Het gevolg hiervan is dat de drukte voor het personeel bijna constant is. En de pauzes ideaal verdeeld kunnen zijn. Een kwartier halverwege de avond, een kwartier op het einde en op het hoogtepunt van het feest een half uur pauze om te eten.

X-Qlusive

Gisteren was in de Heineken Music Hall X-Qlusive Holland. Dit was de tweede keer dat wij aan het werken waren op een X-Qlusive feest, de eerste keer was X-Qlusive Technoboy.

X-Qlusive was werkelijk een fantastisch feest! En na een paar honderd feesten van achter de bar staan heb ik dat gevoel zelden meer. Dus dat zegt dan wel wat!

Het begon al goed aan het begin van het feest. Toen meisjes met jurkjes van Delfts blauw met schalen het publiek door gingen om echt Nederlanders eten uit te serveren. Ik heb Pepernoten, bitterballen, kaas en worst gezien en natuurlijk gegeten!

Nederland

Op het moment dat een Nederlandse plaatjesdraaier ( ja alles ging in het Nederlands, dus woorden zoals DJ waren gisteren taboe) klaar was ging het via een Nederlandse show over naar de volgende plaatjesdraaier.

Crew in de Heineken Music HallTijdens deze show kwam de volgende plaatjesdraaier het podium op. Dat was een spektakel want de DJ’s waren verkleed naar Nederlandse helden zoals Bassie & Adriaan of Peppi en Kokki.

Muziek van Andre Hazes, Andre van Duin, Jan Smit en vele anderen typische Nederlandse artiesten waren gedurende de hele avond te horen. Ik had nooit verwacht dat de hele tijd en werkelijk bij iedereen op deze moment de handen in de lucht zouden zijn.

Het blijven toch fans van de hardere muzieksoorten.

Ik ben er van overtuigd dat Q-dance met dit feest er voor gezorgd heeft dat de komende X-Qlusive edities allemaal uitverkocht gaan. Dat is normaal ook al zo, maar de vraag is altijd hoe lang een organisatie het kan volhouden om elke editie uitverkocht te laten gaan.

Horeca tip

De horeca tip van deze week gaat over het werken in de Heineken Music Hall. Lees op het moment dat je komt werken de personeelsinstructie goed door. Deze ontvang je een paar dagen van te voren via de e-mail.

Want bijna alles is anders, dan dat wij normaal doen op een evenement. Het kan dus totaal geen kwaad en voegt zelfs wat toe.

Je begint hierdoor namelijk beter voorbereid aan je werk. De kans is daardoor groter dat mensen je opmerken en hiermee is de  kans weer groter dat je de volgende keer weer aanwezig bent in de Heineken Music Hall.

De komende dagen ga ik de foto’s zoeken van Partyflock en van Q-dance die hun van het barpersoneel hebben gemaakt. Ik zal ze dan naar jullie verspreiden.

Toekomst Heineken Music Hall

Over twee weken zijn wij weer terug in de Heineken Music Hall bij Groove Armada.

Komende week zal ik de feesten waar wij gaan werken in de Heineken Music Hall in de agenda van Grote Feesten zetten.

Meer Foto’s:

ID&T catering in Amsterdam

Yoram had voor de Heineken Music Hall nog een catering bij ID&T in Amsterdam. Het hoofdkantoor van ID&T licht strategisch naast de Arena (Sensation) en de Heineken Music Hall in.

Ziggo Dome

Dat geldt helemaal nu de Ziggo Dome in 2011 opengaat. Deze foto hangt in de Heineken Music Hall.

Vacatures Heineken Music Hall

Lijkt het jou ook leuk om te werken in de Heineken Music Hall? Kijk dan bij onze horeca vacatures!

Karel Mercx, 11 oktober 2009


Barpersoneel gezocht voor gratis ticket Happy Hardcore
28 Juni 2013
Barpersoneel gezocht voor gratis ticket Happy Hardcore
0

Barpersoneel gezocht voor gratis ticket Happy Hardcore


Aanstaande zaterdag is er Happy Hardcore (Link gaat naar het feest op Partyflock toe) in discotheek the Matrixx in Nijmegen. Het is fantastisch feest en het is daarom al uitverkocht.

Maanden geleden had ik er al een ticket voor gekocht, want hier moest ik bij zijn. Een keertje geen werk maar feest. Maar het liep toch even anders.

Meerdere evenementen

Het is op dezelfde dag als Full on Ferry. Dat was ook al bekend toen ik het kaartje kocht. 

Dat was totaal geen probleem want er staat op dit moment fantastisch barpersoneel achter de bar en of ik er nou wel of niet bij ben op een evenement dat maakt totaal geen verschil.

Happy Hardcore Ticket

Er is alleen op het laatste moment een belangrijke catering van ID&T bijgekomen, waar ik graag bij wil zijn.

Dus heb ik vandaag besloten om niet naar Happy Hardcore te gaan maar naar de ID&T catering.

Ik heb dus een ticket over en die wil ik graag weggeven aan iemand van het barpersoneel, met wie ik de afgelopen zomer heb samengewerkt op de festivals.

Voorwaarden gratis ticket

Dus ik geef mijn kaartje gratis weg aan iemand die via de Wit Events op grote evenementen werkt.

De enige voorwaarden is dat je meerdere keren op een festival of evenement achter de bar hebt gestaan. Hoeft niet perse met mij, mag ook via de andere barhoofden zijn bij de Wit Events.

Je bent niet alleen in discotheek the Matrixx want de hele groep van Rens is er zaterdag aan het feesten. Er zijn dus bekende om je bij aan te sluiten.

En voor wie zaterdag niet in de Heineken Music Hall was: Rens weet hoe hij een feestje moet bouwen! Foto’s zijn opvraagbaar. ;-)

Hoe gratis ticket ontvangen?

Stuur mij meteen een e-mail. Het enige wat daar in hoeft te staan is dat je graag de ticket wilt hebben voor Happy Hardcore. Het kaartje gaat naar iemand die e-mailt, dus bellen of smsen heeft geen zin. :-)

Het Happy Hardcore ticket staat in een PDF-bestand op mijn computer en kan ik het makkelijk via de e-mail naar de gelukkige sturen. Leven de moderne tijden!

Tot wanneer reageren?

Ik kan pas aan het begin van morgennacht mijn e-mail weer checken. Overdag ben ik aan het werken en s avonds ben ik uit eten in Eindhoven. Aan het begin van de nacht ben ik dan weer terug in Haarlem en ga dan meteen mijn e-mail checken.

Aan het begin van morgennacht krijgt iedereen die gereageerd heeft dan meteen een reactie, waarvan één iemand met een kaartje in de bijlage.

Mocht niemand van het personeel die in de horeca werken hem willen hebben dan geef ik hem weg aan iemand van de dance community Partyflock.

Karel Mercx, 13 oktober 2009

Ps1. Heeft iemand de (groeps-) foto gevonden van de mobiele bar van de Heineken Music Hall Amsterdam. Ik kan hem op geen enkele site vinden en volgens mij is hij erg leuk!

Ps2. De agenda is tot 2010 bij gewerkt met feesten in de Heineken Music Hall. Opgeven voor deze feesten kan al, mits je al vaker in de HMH hebt gewerkt.


Niet feesten in Eindhoven, maar eten
28 Juni 2013
Niet feesten in Eindhoven, maar eten
0

Niet feesten in Eindhoven, maar eten


Éen van de leukste dingen van het werken op evenementen is nieuwe mensen leren kennen.

De kans dat je deze mensen via een andere manier zou leren kennen is behoorlijk klein, het barpersoneel komt immers vanuit alle plaatsen in Nederland.

Dit blog gaat dus niet over het werken op feesten, maar over de leuke sociale dingen die voortvloeien uit het werken op evenementen.

Afgelopen woensdag ben ik naar Eindhoven geweest om een hapje te eten met Bas. Bas doet in de regio Eindhoven voor de Wit Events, hetzelfde dat ik doe in de regio Amsterdam. Dus het zoeken, inwerken en aansturen van personeel op de grote feesten.

Een keer niet feesten

Elke keer komen Bas en ik elkaar tegen op de feesten. Het is altijd gezellig, maar ook altijd te druk om het een keer echt gezellig te hebben. Dus vandaar dat wij afgelopen woensdagavond samen gingen eten in Eindhoven.

Niet feesten maar eten in Eindhoven bij restaurant Yammi YammiWij gingen naar het Japans Sushi en Grill Restaurant Yammi Yammi. Het is jammer dat deze horecagelegenheid helemaal in Eindhoven zit, want ik vond het fantastisch om daar te eten.

Het begon al bij binnenkomst met de services van het horecapersoneel. De bediende bracht ons naar onze tafel. Hij deed netjes twee stappen achteruit. Op dat moment ging ik express mijzelf een stuk langzamer installeren.

Pas op het moment dat ik helemaal klaar was, stapte hij naar voren en vroeg hij of wij alvast wat wilde drinken.

Het horecapersoneel was in ieder geval goed, nu het eten nog!

Eten in Eindhoven

Op het menu stonden 50 verschillende kleine hapjes. Aan elke tafel lag een aanstreepkaart, hier kon de gast aangeven welke hapjes hij wilde hebben. Je mag zo vaak bestellen als je wilt, alleen wel maar maximaal vijf per keer.

De bestelde hapjes moesten wel opgegeten worden, lukt dit niet, dan werd de rekening per niet opgegeten hapje met één euro verhoogt. Dit is een verschrikkelijk mooi systeem.

Dat mag wat mij betreft op feesten waar drinken inclusief is zo worden ingevoerd. Ik stoor mij wel eens aan het fenomeen onbeperkt drinken.

Regelmatig heb ik meegemaakt dat er vijf Bacardi cola werden besteld. Twee vonden de weg naar de slokdarm en de rest bleef staan en de verspilling op deze feesten van drank was enorm.

Maar in dit restaurant at iedereen zijn bestelling op, zelfs ik die nog wel eens iets niet lekker vind kreeg elke keer zijn bord leeg.

Het enige lastige is dat er geen messen en vorken aanwezig zijn in het restaurant. Eten met stokjes is dus verplicht.

Geen ervaring daarmee? Ga dan niet de eerste keer daten in dit restaurant. ;-)

Het was een feest

Eten in Eindhoven was een feest (eten en personeel) en ik ga daar zeker terug komen bij restaurant Yammi Yammi!

Bovendien blijf ik de horeca fantastisch vinden, privé en voor werk!

Karel Mercx, 17 oktober 2009

Ps.1 Veel plezier voor de mensen die vanavond gaan werken op Full on Ferry.

Ps2. Ik zal de groetjes doen bij ID&T vanavond.


Catering bij MTV
28 Juni 2013
Catering bij MTV
0

Catering bij MTV


Afgelopen donderdag deden wij een catering voor het personeel van MTV. Sinds het einde van 2007 komen wij elke maand langs bij het hoofdkantoor in Amsterdam voor de maand borrel.

Normaal is de catering de laatste donderdag van de maand. Maar omdat dit weekend Amsterdam in het teken staat van Amsterdam Dance Event 2009 is het een week vervroegd.

Vrijdag en zaterdag zijn er evenementen gepland in de MTV studio, en daarom kon het MTV feest van afgelopen donderdag gebruik maken van een dikke geluidsinstallatie.

Dat maakte het heel leuk om te werken op de MTV catering. Wij waren in een kantoorpand, maar het leek wel een discotheek!

Vorige cateringen

Een bar, statafels, koelkasten, geluidsinstallatie, barpersoneel, drank en frituurhapjes was maanden lang het recept voor de catering.

Meestal begon het feest met lekker kletsen met elkaar en op het einde was het met de handjes de lucht in op moderne housemuziek.

Hoewel het elke keer hetzelfde was, was het wel leuk werken. Zo leuk zelfs dat ik altijd probeer om er bij te kunnen zijn.

Maar sinds kort is het nog leuker werken bij MTV!

Nieuw idee borrel

Sinds een aantal maanden is er namelijk een nieuw concept voor de maandelijkse borrel bij MTV. Elke keer krijgt een andere groep mensen de organisatie in handen.

Wie er aan de beurt is gebeurt via een loting. Er wordt een letter getrokken en iedereen wiens naam met die letter begint mag de borrel organiseren.

Zijn er weinig mensen met een bepaalde letter, dan wordt er wel een letter bij getrokken.

De gedachte achter dit systeem is dat mensen bij MTV creatief zijn en een enorm netwerk hebben om elke maandborrel een uniek feest van te maken.

En de afgelopen keren is dat zeker gelukt!

Oktoberfest catering

Bij de Wit Events was dit keer meer Heineken bier besteld dan andere dranken. Het feest stond namelijk in het teken van de Oktober festen in Duitsland.

Barpersoneel aan het werken tijdens de catering van MTVGrote bierpullen waren aanwezig in plaats van normale bierglazen. Extra vette, zoute en dikke worsten werden genuttigd om meer dorst op te wekken.

Een Duitse zanger was bereid om de typische Oktoberfest liederen te produceren en dat zorgde ervoor dat mensen op de bank en tafels gingen dansen.

Er was zelfs een foto apparaat geregeld om foto’s te nemen met traditionele feestgangers van de oktober feesten. Dat leverde hele leuke plaatjes op.

Het was een catering, maar het leek wel een festival!

Verrassing

Elke keer is het weer een verrassing wat er tijdens het werk bij de MTV catering gaat gebeuren, ik kijk nu al weer uit om op de volgende editie te gaan werken.

Cateringen zijn echt het leukst van de verschillende werkzaamheden die mogelijk zijn in de horeca!

Karel Mercx, 22 oktober 2009


Catering aan huis
28 Juni 2013
Catering aan huis
0

Catering aan huis


Een catering is het soort feest dat ik het leukst vind om op te werken. Hoe mooi het ook is om op grote evenementen duizenden liters bier per dag om te zetten, het wint het toch niet van de stemming die er heerst op een horeca catering bij mensen thuis.

Gisteren hadden wij twee feesten via de Wit Events. Eén was voor de velen duizenden bezoekers van Full on Ferry in de Ahoy, de anderen was voor tientallen bezoekers bij een catering aan Huis.

Ik zag de lijst van het barpersoneel dat naar de Ahoy ging. En wist dat het goed ging gaan, dus ik kon lekker aan het werk bij de kleine catering.

Werken catering

Gisteren waren wij dus aan het werk op een catering aan huis. Het feest vond plaats in de tuin en dus niet binnen. Wat je wel in oktober zou verwachten. Oktober kan mooie dagen hebben, maar gisteren was het buiten wel koud en nat.

Voor deze twee problemen was er een mooie oplossing.  In de achtertuin waren namelijk drie tenten opgezet. Met zijdoeken erin, zodat mensen in deze tenten helemaal droog stonden.

In de tenten stonden ook terrasverwarmers met tot gevolg dat in deze tenten mensen geen trui nodig hadden. In de loop van de avond moesten de terrasverwarmers zelfs naar een lagere stand, het begon wel erg warm te worden

Het is oktober, maar in de tuin was het hoog zomer. Met de buren was contact gezocht zodat de geluidsinstallatie op een mooi niveau kon.

Barpersoneel aan het werken op een catering aan huis.Serveren en barwerk

Wij waren met twee personen aan het werk op de catering.

Eén stond achter de bar met de Heineken biertap, naast het bier maakte deze persoon ook de andere dranken klaar.

De anderen persoon ging een schaal met worst en kaas klaar maken en serveerde deze uit voor onze gasten.

Daarna kwam er een ronde met gefrituurde hapjes voorbij, de volgende ronden stond in het teken van het ophalen van de lege glazen en het vuil.

De glazen gingen daarna via de afwas door naar de bar.

Daarna werden deze verschillende handelingen weer herhaald, totdat het feest uiteindelijk tot zijn einde kwam.

Catering blijft leuk

Dit soorten cateringen vind ik leuk om te doen. Elke keer ben je op een andere locatie, met mensen die je nog niet kent. Die weer andere wensen hebben als andere mensen die een thuis catering bestellen.

Geef je zelf ook een catering thuis en heb je hulp nodig? Aarzel dan niet en stuur een bericht via het contactformulier.

Karel Mercx, 18 oktober 2009


Horecapersoneel blijf rustig tijdens het werk
28 Juni 2013
Horecapersoneel blijf rustig tijdens het werk
0

Horecapersoneel blijf rustig tijdens het werk


Een paar weken geleden zijn wij wezen stappen in Amsterdam. En gaven wij een paar tips voor het personeel dat rond loopt in de Cocus Outback.

Als commentaar kreeg ik daarop: In de Cocus Outback kan je de beste hamburgers eten in Amsterdam. De normale hamburgers van 300 gram waren goed, maar vooral de grote variant van 600 gram was volgens hem een aanrader.

Wat een feest ik zag het al helemaal zitten voor de volgende keer dat ik in de buurt was van de Cocus Outback.

Voor mijn andere werk, was ik vandaag aanwezig bij een cursus op de Keizersgracht. Omdat ik toch in de buurt was stelde ik voor aan een collega om een hamburger te eten bij de Cocus Outback.

Dit was een goede reden om weer de horeca in te duiken met een Heineken biertje!

Hard aan het werk

Rond een uur of zes liepen wij de Cocus Outback binnen. Mooi plek gevonden en wij hadden zin in een heerlijke hamburger.

Het personeel was hard aan het werk en steeds liepen ze ons weer voorbij. Elke keer was het weer iemand anders van het personeel die voorbij liep.

Daaruit trok ik de conclusie dat er geen onderbezitting was. Zo groot is de Cocus Outback nou ook weer niet.

Contact zoeken met het horecapersoneel om te bestellen was een zware opdracht. Elke keer dat er half contact was, spraken de gezichten van het personeel boekdelen.

Ik heb het nu te druk om maar wat dan ook voor je te doen was de boodschap die de lichaamstaal ons duidelijk maakte.

Blijf rustig tijdens het werk

Op het moment dat iemand 5 seconden de moeite had genomen om te zeggen: er zijn een aantal warme maaltijden klaar die nu moeten worden uitgeserveerd en daarna kom ik er meteen aan. Dan was er helemaal niks aan de hand.

Vaak zul je zien dat als je rustig blijft het werk ook nog sneller gaat en gasten zich minder snel gaan irriteren.

Maar na tien minuten negeren vonden wij het mooi en zijn wij de hamburgers gaan halen bij de MC Donald. Deze zijn misschien niet de beste in Amsterdam, maar ze smaken wel altijd lekker.

Wij gaan niet opgeven, want ik ben nog steeds nieuwsgierig naar de hamburgers in de Cocus Outback.

Barpersoneel tijdens de evenementenDruk op evenementen

Op evenementen kan het vaak ook druk zijn voor het barpersoneel. En door de luide muziek is er op feesten vaak niet de mogelijkheid om te communiceren met mensen die in de rij staan te wachten en het gevoel hebben dat ze steeds worden overgeslagen.

Gestructureerd werken is de oplossing voor dit probleem.

Pak je werkplek. En begin helemaal links met een klant helpen en werk iedereen af tot dat je helemaal rechts van je werkplek bent.

Loop dan weer naar links en ga daar de gasten weer helpen. Elke keer als je iemand helpt schuift daar weer een wachtende klant naar voren.

Gasten hebben dit systeem heel snel door en weten ongeveer hoe lang ze nog moeten wachten. Wachten vinden mensen nooit erg, het enige wat ze wel echt erg vinden, is als ze niet weten of ze ooit nog aan de beurt komen en mocht het wel gebeuren: hoe lang gaat het dan nog duren?

Dit werkt natuurlijk ook precies zo achter de bar in een discotheek!

Karel Mercx, 23 oktober 2009

Ps. Vanavond ben ik aan het stappen in het centrum van Haarlem en morgen mogen wij weer voor de Wit Events aan de slag bij David Guetta in discotheek The Sand.


Werken op het Thailand Festival
28 Juni 2013
Werken op het Thailand Festival
0

Werken op het Thailand Festival


Thailand FestivalDit jaar is het Thailand festival verhuisd van de Ahoy in Rotterdam naar de Expo in Rijswijk. Samen met Marit, Peter en Yoram heb ik op dit festival achter de bar gewerkt.

Dit was een feest om iemand die ik ken te helpen met de bar. Vorig jaar was het Thailand festival een groot succes en dit jaar wilde de evenementenorganisatie Kon Thai het professioneler gaan aanpakken.

Dit weekend was ook barpersoneel voor de Wit Events aan het werk in discotheek the Sand bij David Guetta.

Deze twee feesten maakte het weekend erg leuk!

Barpersoneel aan het werken op het Thailand Festival

Evenementen advies

Een paar weken geleden heb ik een hapje gegeten in Gorinchem met de stichting Kon Thai die het Thailand Festival organiseert.

Het gesprek ging over de horeca op een evenement, zoals:

•    Wat zijn de voordelen van een evenementenopstelling boven een normale discotheekopstelling?
•    Waar kan het beste een bar staan?

De afgelopen 8 jaar heb ik tijdens het werken op evenementen honderden festivals gezien. Hierdoor kan ik denk ik wat advies uitbrengen over dingen die wel werken en dingen die een organisatie beter niet kan doen.

Boxing op het Thailand FestivalOmdat Gorinchem onder de rook van Rotterdam ligt, heb ik deze dag gecombineerd met stappen in Rotterdam!

Thailand Festival

De afgelopen tijd keek ik uit naar het Thailand festival. Hoe vet de dance feesten van ID&T ook zijn, het valt toch allemaal in het straatje Nederlandse muziek voor jongeren.

Dit festival richt zich op iedereen die iets heeft met Thailand of er nieuwsgierig naar is.

Er was werkelijk van alles te doen op het festival. Van Thai Boxing tot een grote markt met tientallen stands over Thailand. Van fruitsnijden tot Thaise dans. Van massage tot natuurlijk het concert van zaterdagavond met beroemde Thaise artiesten.

Dranken uit ThailandEn natuurlijk bestond de catering uit dranken uit Thailand, de liefhebbers van Heineken moesten eens wat anders gaan proberen.

Over een paar dagen ga ik de foto’s op de website van het Thailand festival bekijken, want er zo veel te doen, dat ik vast en zeker dingen gemist heb.

Moet toch eens kijken in welke agenda dit soort festivals staan want op Partyflock ga ik ze in ieder niet vinden want het was heel erg leuk om hier bij te mogen zijn!

David Guetta

Om half twee waren wij klaar met werken in Rijswijk en zijn wij snel vertrokken richting discotheek the Sand in Amsterdam.

David Geutta is een DJ die tot de absolute wereldtop behoort. Dit feest was Hans aan het werken in discotheek the Sanddan ook al weken uitverkocht en hier wilde wij absoluut bij zijn.

En met al het horecapersoneel dat ook via ons werkt in the Sand is het altijd ook nog eens reuze gezellig!

Het eerste dat opviel bij binnenkomst in The Sand was dat het werkelijk fantastisch was opgebouwd. Om de hele dansvloer stond een reusachtige vip met wel tientallen viptafels en banken.

Hans (zie foto) was hier onder andere op aan het werk.

De sfeer was fantastisch en door de wintertijd kon de discotheek ook nog eens een uur langer open blijven.

Het was weer een fantastisch weekend met deze twee feesten!

Horeca uitzendbureau

Lijkt het je ook leuk om zo’n weekend te beleven? Reageer dan op de horeca vacatures van het uitzendbureau.

Karel Mercx, 25 oktober 2009


Pagina |< < 12 13 14 15 16 > >| Alles