Werken op evenementen: de redenen
28 Juni 2013
Werken op evenementen: de redenen
0

Werken op evenementen: de redenen


Dit is deel 3 (Deel 1, deel 2)met redenen waarom werken op evenementen heel erg leuk is om te doel.

Bij festivals werken achter de bar heb ik altijd al willen doen, het is een hele nieuwe ervaring en ik ben een harde werker. Zelf ben ik al vaak bij vele festivals geweest en nu ben ik toe aan iets nieuws.

Schenken op evenementenMuziek is voor mij erg belangrijk en ik voel me heerlijk als ik me op een goede beat uit kan leven. Daarnaast vind ik het ontzettend gaaf om naar feesten te gaan, maar kom ik helaas steeds meer op een leeftijd dat mijn vrienden hier minder oren naar krijgen. Dit heeft me aan het denken gezet: hoe zou ik e.e.a. kunnen combineren? Volgens mij kan dat bij jullie! Daarnaast ben ik echt een mensen-mens, dus het lijkt mij ontzettend gaaf om met een team enthousiaste mensen samen te werken. Ook kan ik hier denk ik heerlijk mijn overtollige energie kwijt :-)!

Ik wil dit werk doen, omdat ik regelmatig bezoeker ben van feesten en evenementen. Om zelf in een horeca team te werken tijdens zon feest lijkt me geweldig. De sfeer, hard werken en je eigen enthousiasme overbrengen op de bezoekers spreek me enorm aan. Ik hoop dat ik word uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek om mijn motivatie verder toe te lichten.

Ik vind het geweldig om naar feesten te gaan, maar door gebrek aan geld lukt dit niet altijd. Daarom lijkt het me hartstikke leuk om te werken op festivals en feesten. Maak je toch wat van het feest mee, en alle feestende mensen, en je kan een extra zakcentje verdienen. Ik denk dat ik op feesten net iets spontaner ben naar de gasten toe, omdat ik zelf geniet. Zo blijf je vrolijk, ookal zijn er vervelende mensen aan de bar.

Werken op evenementen

Ik ben opzoek naar een extra parttime baan, en werken op evenementen lijkt me erg leuk. Ik heb veel passie voor horeca en weet dus wat hard werken is. Centerparcs Port Zélande heeft tijdelijk geen werk, omdat het erg rustig is. Verder ben ik erg flexibel, stressbestendig, veel uithoudingsvermogen en dus goede horecakwaliteiten.

In het dagelijks leven werk ik fulltime in de kinderopvang. het lijkt me leuk om er nog iets bij te gaan en toen ik deze advertentie las sprak t me meteen aan. ik heb helaas niet veel ervaring in de horeca maar ik leer snel en om op zon feest te werken met vaak een hele leuke sfeer lijkt me toch wel erg leuk. Ik vind het zelf altijd belangrijk dat er leuk/gezellig personeel achter een bar staat en ik denk dat ik dat zelf ook uit straal.

Ik ben altijd in voor een feestje en hou erg van uitgaan. Daarom klinkt werken op feesten en evenementen erg aantrekkelijk! Verder houd ik van gezelligheid en ik wil graag werken in teamverband! Ik ben onlangs gestopt met mijn studie waardoor ik heel veel beschikbaar ben en superflexibel!!

Op dit moment ben ik hard opzoek naar een bijbaan. In de horeca werken vind ik zeker uitdagend laat staan de evenementen van ID&T. Lijkt mij leuk om een keer aan de andere kant van de evenementen te staan. Ben zeker gemotiveerd en per direct beschikbaar.

Barrunner Tess aan het werken op evenementenIk heb veel banen gehad en daar ben ik achter gekomen dat ik goed ben in communiceren en coördineren representatief zijn en natuurlijk de klant tevreden houden en ik vind het leuk. Verder komt er ook mensenervaring bij kijken waarbij ik me best wel goed kan verwoorden en in kan leven bij de klant, zelf doe ik ook de opleiding evenementen management. Kortom vind ik het gewoon leuk om te helpen bij een feest en het een succes te maken in elke opzicht waarbij ik kan helpen en ervaring op kan doen.

Het lijkt mij erg leuk om achter de bar te werken op hardstyle feesten (Q-base, Mysteryland, Defqon e.d.) omdat het mijn favoriete muziekstijl is. Tevens vind ik horeca werk erg leuk. Het werken op zon evenement achter de bar is dus een mooie combinatie!

Ik wil dit werk graag doen, om zo eens in de zoveel tijd een beetje afwisseling te hebben. werk momenteel alleen in de thuiszorg en wil straks als ik ga studeren een leuk baantje hebben. Daarnaast lijkt het me super om op grote evenementen en feesten te werken.

Zoals eerder gezegd doe ik een opleiding gericht op evenementen. Dit is commerciële Economie - International Event Music and Entertainment. Dat is economisch gericht dus heeft niet veel met barwerk te maken en dergelijke maar ik wil gewoon graag al wat meer van het wereldje leren.

Nog veel meer redenen voor het werken op evenementen

Horeca is mijn grootste passie. Op grote feesten/evenementen werken lijkt me helemaal geweldig. Ik kan erg goed in teamverband werken, maar zelfstandig werk is geen probleem. Daarnaast heb ik veel uithoudingsvermogen, ben ik stressbestendig, heb ik geen 9 tot 5 mentaliteit, werk ik nog een stap harder als het moet, en ben ik flexibel inzetbaar.

Omdat ik zelf vaak naar concerten, musicals en grote evenementen ga en ik meer ervaring wil opdoen binnen de evenementen branche. Ik studeer momenteel HTRO, een toeristische en recreatieve opleiding en wil werk zoeken in de richting van de evenementen en het toerisme. Mij lijkt het erg leuk om op grote feesten te gaan werken met een gezellig team!

Marnix legt uit op evenementenDe reden dat ik dit werk wil doen is; omdat ik altijd actief bezig ben in het dagelijks leven. Op een kantoor zitten werken en voor je uit staren is niks voor mij en het verveelt snel (eigen ervaring). Door bijvoorbeeld te werken in de horeca, achter de bar, in de garderobe of ergens anders ben je altijd actief bezig. En je komt en spreekt altijd de leukste mensen waar ik van hou. Tevens heb ik ook een paar vrienden die werken in een plaatselijke discotheek/kroeg en van hun hoor ik dat het erg leuk is om achter de bar te staan en de mensen te helpen. Hierdoor zou ik ook graag die ervaring willen op doen in de horeca. Een ander reden is, dat ik dan ook op de leukste feesten kom waar ik ook in mijn vrije tijd naar toe ga. Ik hoop dat deze motivatie voldoende is om te mogen werken bij grote feesten.

Ik hou van gezelligheid, van feesten, van muziek en dansen. Ik ben al lange tijd geïnteresseerd om dit werk te doen, omdat de gezelligheid onderling en met de bezoekers me erg aan spreekt. Ik weet dat het naast deze gezelligheid hard werken is, en daar ben ik ook zeker niet vies van. Naast mijn huidige baan zoek ik een baan om een centje bij te verdienen en dit lijkt me de ideale baan.

Het lijkt mij superleuk om in de feestsfeer te werken. Dit heb ik al een aantal malen gedaan en genoot er echt van. Ook kom je met dit werk overal in Nederland en ontmoet allerlei verschillende mensen. Ik ben iemand die daar echt van houdt, veel mensen ontmoeten en lol maken!

Ik heb van jongs af aan affiniteit gehad met horeca, vanaf me 14 werkte ik in de jeugdsoos mee achter de bar, lekker shandys verkopen :) verder heb je te maken met zoveel verschillende soorten mensen die naar feesten gaan voor de gezelligheid, dat betekend dat je vaak leuke verhalen te horen krijgt achter de bar. vanuit mijn opleiding (ALO) ben ik altijd bezig met mensen en uiteraard de hele sfeer op grote festivals trekt me aan. Voor de duidelijkheid, op de foto ben ik de linker, de foto is gemaakt op Dance Valley.

Ik hou ervan om naar evenementen te gaan. Ik vind de sfeer altijd erg goed. Omdat ik dat graag zou combineren met werk en ik niet altijd geld heb om naar evenementen te gaan zou ik er toch graag werken om er zo toch bij te zijn en tegelijk geld te verdienen. Mijn voorkeur gaat dan ook vooral uit naar barwerk, zoals tappen. Ook lijkt het me erg gezellig, ik ben uw organisatie al meerdere malen tegengekomen op evenementen en de sfeer is altijd goed en het ziet er gezellig uit.

Ja, toch wel heel erg leuk al dat evenementen werk dat wij doen! :-)

Karel Mercx,  16 september 2009


Stappen in Rotterdam
28 Juni 2013
Stappen in Rotterdam
0

Stappen in Rotterdam


Stappen in de Hollywoord Music HallDeze week werken wij niet op evenementen. Voor het eerst sinds vele maanden is er een week zonder werk. Maar dat wil niet zeggen dat er geen horeca op mijn planning stond.

De vorige keren hebben wij het uitgaansleven van Groningen, Amsterdam, Nijmegen, Leiden, Zwolle, Scheveningen, Haarlem en Antwerpen ontdekt. Gisteren was het tijd om te stappen in Rotterdam.

Naar Rotterdam

De bedoeling was om te gaan stappen in Rotterdam. Maar uiteindelijk zijn wij niet veel verder gekomen dan de zeven discotheken onder één dak van de Hollywood Music Hall.

De Hollywood is een begrip aan het worden bij uitgaand Nederland. Al vier jaar achter elkaar zijn ze uitgeroepen tot beste uitgaanscentrum van Nederland. En het was afgelopen vrijdag weer duidelijk waarom dat zo was.

Bij binnenkomst konden wij het eerste gratis drankje verdienen door te limbodansen, ondanks mijn gefaalde poging, kreeg ik toch het drankje door mijn heldhaftige poging.

Vrijdag moeilijke stapavond

Regelmatig ga ik met Rens op stap en het is duidelijk dat de vrijdag voor de horeca één van de moeilijkste avonden is. Donderdag zit het altijd vol met studenten en zaterdag is natuurlijk de stapdag, maar de vrijdag hangt er vaak toch maar een beetje bij.

Vrijdag zijn er in de Hollywood ook maar iets van 1500 gasten aan het stappen. Ondanks dat het uitgaanscentrum zaterdag een veelvoud aan bezoekers heeft, staat er vrijdag wel altijd een volledig programma te draaien met dito aankleding (Zie foto).

Schuimparty in RotterdamDe kelder van de HMH wordt gebruikt voor Hardcore en Hardstyle. Ondanks dat er vrijdag weinig vraag naar is staat er in beide zalen altijd een DJ te draaien. Met soms tot gevolg dat niemand in deze “discotheek” staat te dansen. Bijna elke horecaondernemer had al lang de kelder dichtgegooid, maar de Hollywood biedt elke avond een volledig programma.

Apres Ski in HMH

De Apres Ski afdeling is altijd een gekkenhuis. De ene na de andere uitdaging kwam voorbij. Twee jongens kregen de opdracht om op de bar te gaan dansen en hun shirt uit te doen. Na nog wat opdrachten uitgevoerd te hebben met ijsblokjes kregen zij hun lievelingsdrankjes cadeau van de DJ.

Twee meisjes hadden als opdracht om met elkaar te gaan zoenen en een jongen kon een hele avond gratis drank krijgen als hij binnen tien minuten een meisje had gescoord. Wat er allemaal nog meer gebeurt was? Geen flauw idee, wij moesten weer verder naar de andere discotheken in de HMH.

Stappen in de Hollywood Music Hall

Stappen in Rotterdam

In de grote zaal was een schuimparty (Link naar info partyflock) aan de gang. In de flyer staat dat het de vetste schuimparty van Europas is. Gelukkig was dat niet het geval, want een jaar of zes geleden heb ik in Frankrijk een schuimparty mee gemaakt die nog een stuk grover was.

Het schuim kwam daar boven de hoofden uit, met als naar gevolg dat sommige een half uur hebben lopen hoesten en compleet kapot weer terug naar de camping vertrokken.

Maar door de 30.000 liter schuim, stond het schuim toch ruim een meter hoog en hebben honderden mensen lopen feesten in het schuim, terwijl de moderne dance muziek uit de speakers knalde. Wij waren op een binnenlocatie, maar het had veel weg van een festival.

Barpersoneel HMH

Vooral de kwaliteit van het barpersoneel viel op. Drankjes werd netjes geserveerd met een servetje eronder, ijsklontjes werden nooit vergeten en standaard zat er een rietje in het drankje

Sommige van het barpersoneel werkt zelfs al tien jaar in de HMH, dat is dus vanaf het begin! Dat is nogal eens een verschil met veel tenten waar het personeel een hoge omloopsnelheid heeft.

Barpersoneel aan het werken in RotterdamOpeen gegeven moment was het alweer 05.00 uur geweest en was het feest afgelopen. Wat toen opviel was de garderobe. Normaal ontstaan daar altijd rijen op het einde van het feest, maar niet in de HMH. Dit soort kleine dingen maken het stappen een stuk aangenamer.

Dit was niet echt stappen in Rotterdam. Dus binnenkort gaan wij terug om te ontdekken wat voor leuks er nog meer in Rotterdam te doen is.

Werk volgende week

Volgende week is er wel weer evenementenwerk en zijn wij te vinden achter de bar bij Project Hardcore en Rocksteady.

Foto’s staan over ruim een week bij dit blog omdat Rens last heeft van het: ik-moet-meer-doen-dan-dat-ik-tijd-heb syndroom. :-)

Karel Mercx, 19 september 2009


Werken in discotheek the Sand
28 Juni 2013
Werken in discotheek the Sand
2

Werken in discotheek the Sand


Werken in Discotheek the Sand AmsterdamAfgelopen week hebben wij twee dagen gewerkt in discotheek the Sand in Amsterdam. Daarnaast hebben wij achter de bar gestaan bij Project Hardcore in Zoetermeer en een catering verzorgd voor MTV Nederland.

Vorige week was er voor het sinds maanden een week zonder werk, maar het is deze week ruimschoots goedgemaakt met barwerk!

Discotheek the Sand

Het grootste gedeelte van dit weekverslag gaat over het werken in the Sand omdat ik daar zelf het hele weekend aanwezig ben geweest.

Vrijdag was er Sun Splash het Jamaican dance Festival en zaterdag was er Mardi Grass. Vrijdag was het dus gezellige Jamaicaanse muziek en zaterdag lagen er grote zwembaden in the Sand om het strandseizoen goed af te sluiten.

Door al die verschillende events achter elkaar in the Sand, verveelt het werkelijk nooit om te werken in deze discotheek!

Vip personeel aan het werk in discotheek the Sand AmsterdamPersoneel the Sand

Wij doen naast het barpersoneel in the Sand ook al het andere personeel, zoals personeel voor de VIP, cocktailbar, toiletten, muntencabines of de kluisjes (garderobe), zie de foto’s in dit blog. Dit maakt het werk in the Sand veel veelzijdiger dan het werken op evenementen.

En vele van het barpersoneel vinden werken in een discotheek door de veelzijdigheid ook leuker dan het werken op de festivals. Bovendien heeft the Sand als grote voordeel boven andere discotheken dat er zo veel verschillende soorten feesten worden gegeven.

Het is elke keer weer andere muziek, waardoor het nadeel van elke keer dezelfde locatie niet meer relevant is.

Horeca tip

Deze week een horeca tip voor het werken in een discotheek. In een discotheek is het helemaal belangrijk om gestructureerd en netjes te werken. Dus de drankjes maken in de juiste volgorde. Dus eerst de mixdrankjes klaarmaken en dan pas het bier.

Kluisjes in de garderobe in discotheek the SandEn ook de volgorde van het drankje is belangrijk. Dus eerst de ijsblokjes in het glas, dan pas de sterke drank erin, dan het fris en natuurlijk een limoentje of een citroentje en altijd uitserveren met een rietje erin.

Zet altijd alle spullen die voor de dranken gebruikt worden weer terug op de plek waar je ze gevonden hebt. Zodat je collega’s achter de bar er niet naar hoeven te zoeken.

Dat is vooral belangrijk wanneer het druk begint te worden. Jij bent met de huidige klant sneller klaar als je alles neerzet waar je toevallig bent, maar je collega is een stuk langzamer omdat hij niet alles meteen kan vinden.

Ook Werken in discotheek the Sand?

Wil jij ook werken in discotheek the Sand? Vul dan het sollicitatieformulier in bij de horeca vacatures.

Tot het volgende feest!

Karel Mercx, 27 september 2009


Page voor het werken op evenementen op Facebook
28 Juni 2013
Page voor het werken op evenementen op Facebook
0

Page voor het werken op evenementen op Facebook


Werken op evenementen op FacebookSinds een week is er ook een pagina voor de mensen die een facebook profiel hebben en werken op evenementen. Dus werk je als barpersoneel op evenementen surf dan naar deze pagina en meld je aan!

Waarom een werken op evenementen page op facebook?

Geen flauw idee wat de reden is, maar die reden gaat zeker wel komen in de toekomst! Nu is het moeilijk te zeggen, maar door de extreme groei van Facebook komt die reden zoals gezegd echt wel.

Op dit moment heeft Facebook honderden miljoenen leden. Het lijkt dus zeker dat facebook de race gaat winnen om het sociale netwerk te gaan worden op internet.

En dat betekent dat er allemaal leuke dingen voor gaan komen. Op dit moment is er de beroemde facebook Wall, Info, Photos en Discussions op onze page. Op het moment dat er meer leden zijn komen er meer opties vrij. Aanmelden kan hier.

Maarer is toch al een werken op evenementen Hyves pagina?

Ja, er zijn zelfs twee groepen op Hyves voor mensen die achter de bar staan, beiden hebben honderden leden.

De Hyves voor de Wit Events heeft op dit moment 224 leden en de Hyves voor het werken op grote feesten zit op 358 leden. Aanmelden kan nog steeds en ik volg nog steeds wekelijks de reacties in deze Hyves.

Alleen omdat Hyves buiten onze landsgrenzen weinig voorstelt denk ik dat langzaam steeds meer mensen ook een Facebook account zullen gaan nemen. Immers de meeste mensen hebben wel contacten met mensen in het buitenland.

De techniek van Facebook werkt lekkerder dan die van Hyves. Dus ik denk dat er de komende jaren een verschuiving gaat plaatsvinden van Hyves naar Facebook. Laatstgenoemde kan zich ook nog eens beter en sneller ontwikkelen door zijn schaalgrote.

Dus daarom heb ik op facebook een page aangemaakt voor het personeel dat aan het werken is in de horeca op evenementen. Waar nu al één persoon lid van is en ik ben dat nog zelf ook!

Dat is dus niet echt een feest! Ik zou het erg leuk vinden als meer mensen zich zouden aanmelden. :-)

Geen Facebook

Heb je nog geen facebook account en vind je het wel leuk om op Hyves te zitten, dan kan ik het je zeker aanraden om ook een facebook account aan te maken. Want de toekomst voor Facebook ziet er zoals al eerder gezegd gunstiger uit dan voor Hyves.

Klik hier om naar de werken op evenementen pagina op facebook te gaan.

Karel Mercx, 30 september 2009


Stappen in Amsterdam
28 Juni 2013
Stappen in Amsterdam
0

Stappen in Amsterdam


Deze week was er wel horecawerk, maar niet op de zaterdagavond. Thuiszitten was geen optie, dus hebben wij het feest gezocht tijdens het stappen in Amsterdam.

Werken en stappen in AmsterdamCatering Amsterdam

Wij staan niet alleen maar achter de bar op grote evenementen. Regelmatig doen wij ook de catering op beurzen.

Vrijdag en zaterdag vond de jaarlijkse Amsterdamse Bookfair in de PTA (zie foto) plaats. Net als vorig jaar gingen er weer een hoop dure boeken van hand naar hand.

Het was onze taak om voor de bezoekers, standhouders, organisatie. garderobe en de beveiliging een hapje en een drankje klaar te maken.

Stappen in Amsterdam

Het oorspronkelijk plan was om te gaan stappen in Haarlem. Het is wel gelukt om in deze stad te beginnen. Op het moment dat ik aan het uitgaan ben in Haarlem wil ik altijd langs de Luxury en Quality voor een cocktail.

De enige plaats waar ik liever cocktails drink is de cocktails @ nine in Antwerpen, maar dat is ook meteen weer zo ver weg.

Tijdens het ophalen van goede herinneringen aan het stappen in Amsterdam, hebben wij de laatste trein gepakt naar de hoofdstad.

Cocos Outback

Bij Cocos Outback waren wij getuigen hoe een geintje van het barpersoneel tijdens het werk behoorlijk uit de hand kan lopen.

Iemand van het personeel was bezig met het schoonmaken van de ramen van de koelkasten. Het waren de drukste uren tijdens het stappen en mijn eerste gedachte was: je kan beter gasten gaan helpen.

Dat dachten zijn collega´s dus ook. En hij kreeg een glas water over zijn hoofd heen. De standaard Pavlov reactie volgde door een groter glas te pakken en het terug te doen. Dit ging snel verder, totdat er vies spoelwater via de grote bierpullen begon te vliegen.

Geintje kan, maar maak het niet te extreem. De gezichtsuitdrukkingen van de mensen die zaten te wachten op drank zeiden genoeg over hoe hun er over dachten.

Roken in de horeca

De dag na het stappen in Amsterdam ruik ik aan mijn shirt, het ruikt helemaal naar de rook. Wij zijn namelijk in een discotheek gaan feesten waar roken is toegestaan. Deze conclusie trek ik uit het feit dat het personeel aan het roken is tijdens werktijd in de grote zaal.

Ben benieuwd waar het rookverbod in de horeca naar toe gaat. Komt er misschien net als met de drugs een gedoogtijd voor roken in de horeca aan?

Wij leggen vast in de wet dat het niet mag, maar spreken tegelijkertijd af dat het gezag niet meer gaat controleren.

Agenda

De komende weken staan er elke week events in de agenda. Volgende week gaan wij werken op X-Qlusive Holland in de Heineken Music Hall!

Karel Mercx, 4 oktober 2009


Feest voor personeel de Wit Events 2009
28 Juni 2013
Feest voor personeel de Wit Events 2009
0

Feest voor personeel de Wit Events 2009


Vandaag kreeg ik een e-mail van de Wit Events om wat leuks te gaan doen met ze allen. Dus binnenkort gaan wij niet werken in de horeca maar feesten!

Vorig jaar was het feest voor het personeel erg vet en dit jaar zijn ze op het hoofdkantoor ook creatief geweest. Het is weer in discotheek the Sand in Amsterdam, maar het programma is totaal anders dit jaar.

Barpersoneel the Wit Events heeft feest

De e-mail:

Personeelsfeest de Wit Events

Na een succesvol jaar en een goede zomer met veel geslaagde evenementen is het tijd om gezamenlijk wat te gaan doen.
 
Daarom wordt er zondag 22 november in the Sand een volleybal toernooi gehouden met gezellige muziek en onder het genot van een hapje en een drankje. Ook zal elk team één ronde levend tafelvoetbal spelen. In een andere ruimte wordt er een groot doek opgehangen, waar iedereen zijn creativiteit op kwijt kan.

Dit bedrijfsfeest is voor iedereen die werkzaam is bij De Wit. Het is de bedoeling dat jullie teams van 6 personen samenstellen en de inschrijfformulieren (zie bijlage) invullen en terugsturen naar mij. Zorg dus dat alle medewerkers die het afgelopen jaar werkzaam zijn geweest de mogelijkheid krijgen om zich in te schrijven.
 
Op het inschrijfformulier kan je ook de plaats invullen waar het team vandaan komt. Zo kunnen niet alleen de teams maar ook de verschillende steden tegen elkaar strijden.

De Wit Events heeft een uitjeMedewerkers die geen team hebben kunnen vormen, maar wel graag mee willen doen, kunnen zich natuurlijk ook gewoon alleen opgeven, dan stellen wij zelf de teams samen.
 
Iedereen wordt om 13:00 uur verwacht bij de ingang van the Sand. Bij binnenkomst krijg je twee consumpties en daarna zijn de drankjes voor eigen rekening. De prijzen zijn natuurlijk goedkoper dan normaal.

Ook zijn er kluisjes aanwezig voor je spullen, daar moet vooraf wel 5 euro borg voor de sleutel betaald worden, die je na inlevering gewoon weer terug krijgt. Wanneer het volleybal toernooi is afgelopen is er tijd voor ontspanning en muziek, waarna de winnaars bekendgemaakt worden.
 
Zorg dus allen voor zoveel mogelijk aanmeldingen, want: Hoe meer zielen hoe meer vreugd !

Opgeven feest:

Tot 1 november kan het barpersoneel zich aanmelden bij mij, via het gebruikelijke e-mailadres. Mag in teams, maar mag ook individueel. Ik werk er dan wel wat moois uit.

Dit gaat misschien nog leuker worden dan werken achter de bar op grote feesten, vergeet je dus niet op te geven!

De mensen die niet weten waar het is kunnen met mij vanaf Haarlem meereizen.

Vragen of reacties over het feest?

Via de e-mail of op ons forum.

Karel Mercx, 6 oktober 2009


Werken bij Heineken Music Hall 2010
28 Juni 2013
Werken bij Heineken Music Hall 2010
0

Werken bij Heineken Music Hall 2010


Elk nadeel heeft zijn voordeel. Het werken op festivals is voorlopig afgelopen, maar wij mogen via de Wit Events wel weer aan de slag voor de dance feesten in de Heineken Music Hall. Gisteren was de aftrap voor het seizoen 2009 – 2010.

Barpersoneel in de Heineken Music HallPersoneel Heineken Music Hall

De Heineken Music Hall huurt ons in. Daarom werken wij in de Heineken Music Hall volgens hun regels. Deze komen meer in de buurt bij het werken in een discotheek dan op een evenement.

Er zijn regels die het personeel fijn vinden, terwijl andere minder aantrekkelijk lijken. Maar het is vooral aanpassen en wennen.

Een groot voordeel van het werken in de Heineken Music Hall zijn de tijden van de pauzes. Bij grote outdoor evenementen zoals Mysteryland, Defqon.1, Decibel outdoor en Dance Valley heeft het barpersoneel vooral aan het begin van het festival pauze.

Immers het hoogtepunt van het feest licht bij dit soort feesten altijd aan het einde en niet iedereen is meteen vanaf het begin van het evenement aanwezig.

Dat is een nadeel van het werken op evenementen.

Garderobe Heineken Music Hall

Dat voordeel van de Heineken Music Hall ontstaat omdat ze geen kluisjes hebben maar een garderobe.

Personeel in de Heineken Music HallHierdoor is aan het begin van het feest extra personeel nodig om de jassen op een hanger te hangen en op het einde van het feest om de hanger weer op te zoeken en te jas terug te geven aan de gast.

Het gevolg hiervan is dat de drukte voor het personeel bijna constant is. En de pauzes ideaal verdeeld kunnen zijn. Een kwartier halverwege de avond, een kwartier op het einde en op het hoogtepunt van het feest een half uur pauze om te eten.

X-Qlusive

Gisteren was in de Heineken Music Hall X-Qlusive Holland. Dit was de tweede keer dat wij aan het werken waren op een X-Qlusive feest, de eerste keer was X-Qlusive Technoboy.

X-Qlusive was werkelijk een fantastisch feest! En na een paar honderd feesten van achter de bar staan heb ik dat gevoel zelden meer. Dus dat zegt dan wel wat!

Het begon al goed aan het begin van het feest. Toen meisjes met jurkjes van Delfts blauw met schalen het publiek door gingen om echt Nederlanders eten uit te serveren. Ik heb Pepernoten, bitterballen, kaas en worst gezien en natuurlijk gegeten!

Nederland

Op het moment dat een Nederlandse plaatjesdraaier ( ja alles ging in het Nederlands, dus woorden zoals DJ waren gisteren taboe) klaar was ging het via een Nederlandse show over naar de volgende plaatjesdraaier.

Crew in de Heineken Music HallTijdens deze show kwam de volgende plaatjesdraaier het podium op. Dat was een spektakel want de DJ’s waren verkleed naar Nederlandse helden zoals Bassie & Adriaan of Peppi en Kokki.

Muziek van Andre Hazes, Andre van Duin, Jan Smit en vele anderen typische Nederlandse artiesten waren gedurende de hele avond te horen. Ik had nooit verwacht dat de hele tijd en werkelijk bij iedereen op deze moment de handen in de lucht zouden zijn.

Het blijven toch fans van de hardere muzieksoorten.

Ik ben er van overtuigd dat Q-dance met dit feest er voor gezorgd heeft dat de komende X-Qlusive edities allemaal uitverkocht gaan. Dat is normaal ook al zo, maar de vraag is altijd hoe lang een organisatie het kan volhouden om elke editie uitverkocht te laten gaan.

Horeca tip

De horeca tip van deze week gaat over het werken in de Heineken Music Hall. Lees op het moment dat je komt werken de personeelsinstructie goed door. Deze ontvang je een paar dagen van te voren via de e-mail.

Want bijna alles is anders, dan dat wij normaal doen op een evenement. Het kan dus totaal geen kwaad en voegt zelfs wat toe.

Je begint hierdoor namelijk beter voorbereid aan je werk. De kans is daardoor groter dat mensen je opmerken en hiermee is de  kans weer groter dat je de volgende keer weer aanwezig bent in de Heineken Music Hall.

De komende dagen ga ik de foto’s zoeken van Partyflock en van Q-dance die hun van het barpersoneel hebben gemaakt. Ik zal ze dan naar jullie verspreiden.

Toekomst Heineken Music Hall

Over twee weken zijn wij weer terug in de Heineken Music Hall bij Groove Armada.

Komende week zal ik de feesten waar wij gaan werken in de Heineken Music Hall in de agenda van Grote Feesten zetten.

Meer Foto’s:

ID&T catering in Amsterdam

Yoram had voor de Heineken Music Hall nog een catering bij ID&T in Amsterdam. Het hoofdkantoor van ID&T licht strategisch naast de Arena (Sensation) en de Heineken Music Hall in.

Ziggo Dome

Dat geldt helemaal nu de Ziggo Dome in 2011 opengaat. Deze foto hangt in de Heineken Music Hall.

Vacatures Heineken Music Hall

Lijkt het jou ook leuk om te werken in de Heineken Music Hall? Kijk dan bij onze horeca vacatures!

Karel Mercx, 11 oktober 2009


Barpersoneel gezocht voor gratis ticket Happy Hardcore
28 Juni 2013
Barpersoneel gezocht voor gratis ticket Happy Hardcore
0

Barpersoneel gezocht voor gratis ticket Happy Hardcore


Aanstaande zaterdag is er Happy Hardcore (Link gaat naar het feest op Partyflock toe) in discotheek the Matrixx in Nijmegen. Het is fantastisch feest en het is daarom al uitverkocht.

Maanden geleden had ik er al een ticket voor gekocht, want hier moest ik bij zijn. Een keertje geen werk maar feest. Maar het liep toch even anders.

Meerdere evenementen

Het is op dezelfde dag als Full on Ferry. Dat was ook al bekend toen ik het kaartje kocht. 

Dat was totaal geen probleem want er staat op dit moment fantastisch barpersoneel achter de bar en of ik er nou wel of niet bij ben op een evenement dat maakt totaal geen verschil.

Happy Hardcore Ticket

Er is alleen op het laatste moment een belangrijke catering van ID&T bijgekomen, waar ik graag bij wil zijn.

Dus heb ik vandaag besloten om niet naar Happy Hardcore te gaan maar naar de ID&T catering.

Ik heb dus een ticket over en die wil ik graag weggeven aan iemand van het barpersoneel, met wie ik de afgelopen zomer heb samengewerkt op de festivals.

Voorwaarden gratis ticket

Dus ik geef mijn kaartje gratis weg aan iemand die via de Wit Events op grote evenementen werkt.

De enige voorwaarden is dat je meerdere keren op een festival of evenement achter de bar hebt gestaan. Hoeft niet perse met mij, mag ook via de andere barhoofden zijn bij de Wit Events.

Je bent niet alleen in discotheek the Matrixx want de hele groep van Rens is er zaterdag aan het feesten. Er zijn dus bekende om je bij aan te sluiten.

En voor wie zaterdag niet in de Heineken Music Hall was: Rens weet hoe hij een feestje moet bouwen! Foto’s zijn opvraagbaar. ;-)

Hoe gratis ticket ontvangen?

Stuur mij meteen een e-mail. Het enige wat daar in hoeft te staan is dat je graag de ticket wilt hebben voor Happy Hardcore. Het kaartje gaat naar iemand die e-mailt, dus bellen of smsen heeft geen zin. :-)

Het Happy Hardcore ticket staat in een PDF-bestand op mijn computer en kan ik het makkelijk via de e-mail naar de gelukkige sturen. Leven de moderne tijden!

Tot wanneer reageren?

Ik kan pas aan het begin van morgennacht mijn e-mail weer checken. Overdag ben ik aan het werken en s avonds ben ik uit eten in Eindhoven. Aan het begin van de nacht ben ik dan weer terug in Haarlem en ga dan meteen mijn e-mail checken.

Aan het begin van morgennacht krijgt iedereen die gereageerd heeft dan meteen een reactie, waarvan één iemand met een kaartje in de bijlage.

Mocht niemand van het personeel die in de horeca werken hem willen hebben dan geef ik hem weg aan iemand van de dance community Partyflock.

Karel Mercx, 13 oktober 2009

Ps1. Heeft iemand de (groeps-) foto gevonden van de mobiele bar van de Heineken Music Hall Amsterdam. Ik kan hem op geen enkele site vinden en volgens mij is hij erg leuk!

Ps2. De agenda is tot 2010 bij gewerkt met feesten in de Heineken Music Hall. Opgeven voor deze feesten kan al, mits je al vaker in de HMH hebt gewerkt.


Niet feesten in Eindhoven, maar eten
28 Juni 2013
Niet feesten in Eindhoven, maar eten
0

Niet feesten in Eindhoven, maar eten


Éen van de leukste dingen van het werken op evenementen is nieuwe mensen leren kennen.

De kans dat je deze mensen via een andere manier zou leren kennen is behoorlijk klein, het barpersoneel komt immers vanuit alle plaatsen in Nederland.

Dit blog gaat dus niet over het werken op feesten, maar over de leuke sociale dingen die voortvloeien uit het werken op evenementen.

Afgelopen woensdag ben ik naar Eindhoven geweest om een hapje te eten met Bas. Bas doet in de regio Eindhoven voor de Wit Events, hetzelfde dat ik doe in de regio Amsterdam. Dus het zoeken, inwerken en aansturen van personeel op de grote feesten.

Een keer niet feesten

Elke keer komen Bas en ik elkaar tegen op de feesten. Het is altijd gezellig, maar ook altijd te druk om het een keer echt gezellig te hebben. Dus vandaar dat wij afgelopen woensdagavond samen gingen eten in Eindhoven.

Niet feesten maar eten in Eindhoven bij restaurant Yammi YammiWij gingen naar het Japans Sushi en Grill Restaurant Yammi Yammi. Het is jammer dat deze horecagelegenheid helemaal in Eindhoven zit, want ik vond het fantastisch om daar te eten.

Het begon al bij binnenkomst met de services van het horecapersoneel. De bediende bracht ons naar onze tafel. Hij deed netjes twee stappen achteruit. Op dat moment ging ik express mijzelf een stuk langzamer installeren.

Pas op het moment dat ik helemaal klaar was, stapte hij naar voren en vroeg hij of wij alvast wat wilde drinken.

Het horecapersoneel was in ieder geval goed, nu het eten nog!

Eten in Eindhoven

Op het menu stonden 50 verschillende kleine hapjes. Aan elke tafel lag een aanstreepkaart, hier kon de gast aangeven welke hapjes hij wilde hebben. Je mag zo vaak bestellen als je wilt, alleen wel maar maximaal vijf per keer.

De bestelde hapjes moesten wel opgegeten worden, lukt dit niet, dan werd de rekening per niet opgegeten hapje met één euro verhoogt. Dit is een verschrikkelijk mooi systeem.

Dat mag wat mij betreft op feesten waar drinken inclusief is zo worden ingevoerd. Ik stoor mij wel eens aan het fenomeen onbeperkt drinken.

Regelmatig heb ik meegemaakt dat er vijf Bacardi cola werden besteld. Twee vonden de weg naar de slokdarm en de rest bleef staan en de verspilling op deze feesten van drank was enorm.

Maar in dit restaurant at iedereen zijn bestelling op, zelfs ik die nog wel eens iets niet lekker vind kreeg elke keer zijn bord leeg.

Het enige lastige is dat er geen messen en vorken aanwezig zijn in het restaurant. Eten met stokjes is dus verplicht.

Geen ervaring daarmee? Ga dan niet de eerste keer daten in dit restaurant. ;-)

Het was een feest

Eten in Eindhoven was een feest (eten en personeel) en ik ga daar zeker terug komen bij restaurant Yammi Yammi!

Bovendien blijf ik de horeca fantastisch vinden, privé en voor werk!

Karel Mercx, 17 oktober 2009

Ps.1 Veel plezier voor de mensen die vanavond gaan werken op Full on Ferry.

Ps2. Ik zal de groetjes doen bij ID&T vanavond.


Catering bij MTV
28 Juni 2013
Catering bij MTV
0

Catering bij MTV


Afgelopen donderdag deden wij een catering voor het personeel van MTV. Sinds het einde van 2007 komen wij elke maand langs bij het hoofdkantoor in Amsterdam voor de maand borrel.

Normaal is de catering de laatste donderdag van de maand. Maar omdat dit weekend Amsterdam in het teken staat van Amsterdam Dance Event 2009 is het een week vervroegd.

Vrijdag en zaterdag zijn er evenementen gepland in de MTV studio, en daarom kon het MTV feest van afgelopen donderdag gebruik maken van een dikke geluidsinstallatie.

Dat maakte het heel leuk om te werken op de MTV catering. Wij waren in een kantoorpand, maar het leek wel een discotheek!

Vorige cateringen

Een bar, statafels, koelkasten, geluidsinstallatie, barpersoneel, drank en frituurhapjes was maanden lang het recept voor de catering.

Meestal begon het feest met lekker kletsen met elkaar en op het einde was het met de handjes de lucht in op moderne housemuziek.

Hoewel het elke keer hetzelfde was, was het wel leuk werken. Zo leuk zelfs dat ik altijd probeer om er bij te kunnen zijn.

Maar sinds kort is het nog leuker werken bij MTV!

Nieuw idee borrel

Sinds een aantal maanden is er namelijk een nieuw concept voor de maandelijkse borrel bij MTV. Elke keer krijgt een andere groep mensen de organisatie in handen.

Wie er aan de beurt is gebeurt via een loting. Er wordt een letter getrokken en iedereen wiens naam met die letter begint mag de borrel organiseren.

Zijn er weinig mensen met een bepaalde letter, dan wordt er wel een letter bij getrokken.

De gedachte achter dit systeem is dat mensen bij MTV creatief zijn en een enorm netwerk hebben om elke maandborrel een uniek feest van te maken.

En de afgelopen keren is dat zeker gelukt!

Oktoberfest catering

Bij de Wit Events was dit keer meer Heineken bier besteld dan andere dranken. Het feest stond namelijk in het teken van de Oktober festen in Duitsland.

Barpersoneel aan het werken tijdens de catering van MTVGrote bierpullen waren aanwezig in plaats van normale bierglazen. Extra vette, zoute en dikke worsten werden genuttigd om meer dorst op te wekken.

Een Duitse zanger was bereid om de typische Oktoberfest liederen te produceren en dat zorgde ervoor dat mensen op de bank en tafels gingen dansen.

Er was zelfs een foto apparaat geregeld om foto’s te nemen met traditionele feestgangers van de oktober feesten. Dat leverde hele leuke plaatjes op.

Het was een catering, maar het leek wel een festival!

Verrassing

Elke keer is het weer een verrassing wat er tijdens het werk bij de MTV catering gaat gebeuren, ik kijk nu al weer uit om op de volgende editie te gaan werken.

Cateringen zijn echt het leukst van de verschillende werkzaamheden die mogelijk zijn in de horeca!

Karel Mercx, 22 oktober 2009