Last minute barpersoneel
28 Juni 2013
Last minute barpersoneel
1

Last minute barpersoneel


Een van de services die Horeca Uitzendbureau Grote Feesten aanbiedt is last minute barpersoneel. Dit is niets anders dan dat opdrachtgevers ons op de dag van het feest kunnen bellen voor het inhuren van barpersoneel.

Deze dienst is er gekomen om onze klanten te helpen, maar natuurlijk ook voor ons zelf. Want wij zijn graag aanwezig op feesten. 


Stappen in Haarlem
28 Juni 2013
Stappen in Haarlem
0

Stappen in Haarlem


Werken op evenementen was er deze week niet bij. Nog een paar weken wachten en wij gaan weer bijna elke week achter de bar staan op een festival of op een feest.

Dit is dus niet de perioden dat wij op zaterdag aan het werk zijn, maar de periode dat wij regelmatig in één of andere stad aan het stappen zijn. Wij blijven tenslotte horeca verslaafden.

Wij zijn overal al geweest van Antwerpen tot Hengelo en van Londen tot Groningen. Nu was het de beurt aan Haarlem, de stad waar Horeca Uitzendbureau Grote Feesten gevestigd is.

Aan het eten met Jasper in de Specktakel HaarlemUitgebreid

De laatste tijd vind ik het steeds leuker om uitgebreid uit te gaan. Dat betekent niet meteen naar het cafe of discotheek, maar eerst ergens lekker te gaan eten


Huren van personeel met sociale hygiene (SVH)
28 Juni 2013
Huren van personeel met sociale hygiene (SVH)
0

Huren van personeel met sociale hygiene (SVH)


Bij Horeca Uitzendbureau Grote Feesten is het mogelijk om personeel te huren die een sociale hygiene (SVH) diploma heeft. Zoek je op korte termijn iemand met een SVH? Laat dan hier een berichtje achter of bel Karel op 06-41483325. 

De vloer van First Floor Events in LeidenDe prijs voor het inhuren van barpersoneel zonder SVH diploma is het zelfde als de prijs voor barpersoneel die een SVH diploma heeft. Dat komt omdat wij werken op feesten fantastisch vinden en wij willen graag bij zo veel mogelijk evenementen aanwezig zijn. 

Bovendien is bij het inhuren van barpersoneel via Grote Feesten de kans al groot is dat er iemand komt werken die een SVH diploma heeft. Dat heeft meerdere redenen. 


Flugel Horeca Avond
28 Juni 2013
Flugel Horeca Avond
0

Flugel Horeca Avond


Eén van de mooiere avonden om te feesten is de Flugel horeca avond. Dit is een avond (lees en nacht) speciaal voor het barpersoneel dat in de horeca werkt.

Flugel Horeca AvondDe sfeer op dit soort evenementen is altijd geweldig. Dat komt natuurlijk omdat al de gasten die nu aan het feesten zijn normaal gesproken in de horeca staan te werken


Discotheek starten
28 Juni 2013
Discotheek starten
0

Discotheek starten


De laatste weken maak ik van dichtbij de start van een discotheek mee. Deze discotheek is gevestigd in Leiden. Het blog van deze week gaat over mijn ideeën die ik heb over hoe je een nieuwe discotheek moet starten.

Barpersoneel aan het werken in de First Floor in LeidenDeze uitgaansgelegenheid – waar ik de afgelopen weken met het werken mee heb geholpen - is er gekomen omdat er te weinig mogelijkheden zijn om te stappen in leiden.

Tip

Dit is één van mijn belangrijkste tips als je zelf een discotheek wilt starten. Hoe minder concurrentie er is, hoe makkelijker het gaat.

Kijk eens hoe vaak er een horecazaak in Eindhoven failliet gaat. Het is fantastisch uitgaan in Eindhoven omdat er zo veel is, maar de stappers gaan toch vaak naar de bekende kroegen en discotheken. De nieuwkomers hebben het daardoor zwaar.

Geef een groot feest

Een andere belangrijke tip is om meteen te beginnen met het geven van een groot feest. Huur een artiest in waar de fans achter na reizen. De kans is groot dat je de fans die van ver komen nooit meer terug ziet, maar daar gaat het ook niet om.

Het doel is om zoveel mogelijke leuke foto’s en video’s te maken van een volle zaal en van feestende mensen. Dit kan meteen worden gebruikt voor de promotie.

Bovendien komen er altijd locals op af. En deze hebben meteen door dat het een vette tent is. Zonder het feest komen zij ook wel. Alleen dan lopen ze meteen weer naar buiten omdat er bijna niemand binnen zit.

Dean SaundersFacebook

Wat verder essentieel is om meteen een facebook-pagina aan te maken en om een populair iemand aan het werk te hebben in de discotheek. Deze combinatie is namelijk goud waard.

De foto’s en video’s die je gemaakt hebt zet je allemaal op de Facebook pagina. De persoon met een groot netwerk laat je de personen die hij of zij kent op de foto’s taggen. Dit is aangeven wie er op de foto staat.

Als je iemand getagt hebt dan verschijnt deze foto of video ook meteen op de profiel pagina van deze persoon. En al de vrienden van deze persoon zien meteen ook die foto. De eerste gedachte van deze “vrienden van vrienden” is vaak: wow vette tent; moet ik binnenkort ook maar eens een kijkje gaan nemen.

Om het aantal fans van de facebookpagina verder  te laten groeien kan je wekelijks onder de leden twee gratis entree kaartjes verloten. Het mooie van sociale media is dat na de opstartfase het helemaal vanzelf gaat. Mensen vinden het namelijk leuk om foto’s en video’s te nemen en het te verspreiden onder hun vrienden.

Horeca Uitzendbureau Grote Feesten

Vergeet daarnaast niet om in het begin barpersoneel van Horeca Uitzendbureau Grote Feesten af te nemen. Wij werken al tien jaar regelmatig in de horeca en wij vinden het leuk om elke keer weer op een andere locatie aanwezig te zijn.

Stel dat je het niet doet, dan is er een kans dat er een team achter de bar staat dat niet op elkaar is ingespeeld. En een kans op een eerste goede indruk heb je maar één keer.

Dit waren mijn ideeën in een notendop. Als ik kijk naar de mensen die achter de First Floor in Leiden zitten dan valt het mij op dat zij het professioneel en enthousiast doen. Ik ben er van overtuigd dat over een tijdje de meeste jongeren in Leiden deze plek zullen kennen.

Karel Mercx, 13 februari 2011


Horeca Cursus
28 Juni 2013
Horeca Cursus
0

Horeca Cursus


Het is alweer februari en dat betekent dat het werken op festivals weer bijna gaat beginnen. Dit jaar komt het barpersoneel van Horeca Uitzendbureau Grote Feesten beter beslagen op het ijs dan ooit.

Dat komt omdat de Wit Events ervoor gezorgd heeft dat wij een cursus hebben kunnen volgen met de trainers van Heineken en Bacardi. Deze cursus hebben wij gedaan samen met het barpersoneel van Bas-Events, Partywork en andere teams die regelmatig bij de Wit Events werken.

Afgelopen vrijdag en zaterdag hebben wij de cursus gevolgd in discotheek the Sand in Amsterdam. Het doel was om het niveau van het horecapersoneel dat aan het werken op evenementen is omhoog te krijgen. 


Facebook voor discotheken
28 Juni 2013
Facebook voor discotheken
0

Facebook voor discotheken


Horeca Uitzendbureau Grote Feesten gebruikt fanatiek de mooie vruchten die Facebook te bieden heeft. Wij maken bijvoorbeeld een leuke foto op een evenement van het barpersoneel dat aan het werken is achter de bar.

Grote feesten op FacebookDeze plaatsen wij op Facebook en geven dan aan wie er op deze foto staan. Dit betekent dat de foto ook automatisch bovenaan het profiel van deze persoon wordt geplaatst.

Deze foto kan met een simpele muisklik verwijderd worden door deze persoon. Dat zal deze meteen doen als het een flyer is. Want dat ziet de gemiddelde facebook gebruiker meteen als spam. Maar een leuke foto van zichzelf zal daar altijd mogen blijven staan.

Vrienden van deze gefotografeerde persoon zien deze foto en denken: wow dat is leuk werk! Waar kan ik solliciteren? Klik op de foto en deze persoon komt bij de werken op evenementenpagina op facebook uit en daar staat een link naar GroteFeesten.nl :-)

Meten is weten

Het mooie van het internet is dat alles te meten valt. Klikken mensen wel door naar de evenementenpagina, maar niet door naar de website? Misschien komt dat omdat het adres niet goed zichtbaar is omdat de hele pagina te druk is ingericht.

Misschien strandden potentiële sollicitanten wel op de website zelf omdat het sollicitatieformulier te verstopt zit. Door elke keer verbeteringen aan te brengen bij het zwakste punt gaat de marketing via sociale media steeds meer waarde krijgen.

Karel MercxOnbegrijpelijk

Nederlanders zijn al zes jaar met sociale media bezig. Het is daarom onbegrijpelijk dat stap één is als discotheken met sociale media gaan beginnen is: ik moet zoveel mogelijk vrienden hebben en zij gaan zoveel mogelijk mensen toevoegen.

Stap twee is dan: ik ga flyers posten en een agenda. Fout, Fout en nog eens Fout. Het gaat met sociale media NIET om de discotheek oftewel jezelf. Het gaat om anderen! Het is meer luisteren dan zenden. En als je zend zoals wij af en toe doen met foto’s van horecapersoneel, dan weten wij zeker dat mensen er op zitten te wachten.

Marketing door Grote Feesten

Mij lijkt het geen rocket science maar discotheken hebben blijkbaar toch behoefden om de sociale media te gaan uitbesteden. Wij zijn van het weekend namelijk gevraagd om de sociale media strategie te gaan doen voor een discotheek.

Hartstikke leuk en Horeca Uitzendbureau Grote Feesten heeft er een nieuwe dienst bij. Personeel uitzenden naar de Heineken Music Hall en de Waerdse Tempel zal voor ons het belangrijkste blijven; maar het is wel leuk voor erbij. :-)

Karel Mercx, 27 februari 2010


Zin in Mysteryland
28 Juni 2013
Zin in Mysteryland
0

Zin in Mysteryland


In de achter tuin van Horeca Uitzendbureau Grote Feesten vindt elk jaar Mysteryland plaats. Dat is niet alleen het grootste feest van ID&T, maar de grootste van allemaal, want geen enkel dance festival komt daar in de buurt. Het lukt alleen Dance Valley in 2001 om meer bezoekers te krijgen.

Werken op Mysteryland65.000 bezoekers komen elk jaar naar het voormalig Floriade terrein dat naast Haarlem ligt. De afgelopen jaren zijn wij er elk jaar bij Mysteryland geweest en wij kijken nu alweer uit naar de volgende editie van Mysteryland in 2011.

Het is nog winter, maar over twee weken is het lente. Hier begint het weer te kriebelen. En ook al duurt het nog maanden; het aftellen is het begonnen. :-) 


Stappen in Kerkrade
28 Juni 2013
Stappen in Kerkrade
0

Stappen in Kerkrade


Na het uitgaan in Kerkrade is er maar één conclusie mogelijk: hier moet je niet naar toe om een wilde nacht te beleven.

Discotheek Drop Inn was geslotenMisschien heb ik het mis en hebben Rens en ik het verkeerde weekend uitgekozen. Het was namelijk het weekend na carnaval. Maar aan de andere kant. De gemiddelde jongeren is na drie dagen toch weer hersteld om weer te gaan feesten?!

De discotheek Drop Inn waar wij naar toe wilden was dicht en in de alternatieven plekken was bijna geen hond. Wonder boven wonder vonden wij op een gegevens moment een cafe dat wel druk was. Misschien toch nog een feest voor ons… 


Studenten uitzendbureau
28 Juni 2013
Studenten uitzendbureau
0

Studenten uitzendbureau


Het grootste gedeelte van het barpersoneel van Horeca Uitzendbureau Grote Feesten zijn studenten.

Studenten zijn vaak aan het werk als barpersoneelWij werken ook met horecapersoneel dat geen student is. Het is dan ook geen verplichting dat je student bent. Maar studenten blijken het werken op evenementen het leukst te vinden. En geef ze eens ongelijk.

Contacten leggen

Ten eerste is werken achter de bar is de plek om snel veel andere leeftijdsgenoten te ontmoeten. In een bar staat al snel twintig man personeel te werken en in de bus naar het festival toe zitten al snel vijftig barmedewerkers.

Een paar mensen gaan al tien jaar mee en via hun raakt iedereen meestal in contact met elkaar. Nieuwe mensen leren kennen is leuk en is waarschijnlijk ook de reden dat ik dit werk al zo lang vol hou.

Zwaar werk

De tweede reden dat er veels studenten aan het werken op festivals zijn is waarschijnlijk omdat het werk zwaar is om te doen.  

Een feest zoals Mysteryland duurt bijvoorbeeld elf uur, maar daar boven op komen nog twee uur voor de opbouw en afbouw. Met tienduizenden bezoekers die allemaal willen drinken is het flink aanpoten tijdens het werk.

Studenten zijn vaak te vinden op evenementenEen nachtfeest duurt meestal korter. Een feest zoals Dirty Dutch duurt bijvoorbeeld in totaal twaalf uur, maar dat is wel s’nachts. En het feest duurt een stuk langer dan een gemiddelde discotheek open is.

Wij staan dan om negen uur in de ochtend weer buiten bij de RAI in Amsterdam. En dan te bedenken dat sommige het werk zo leuk vinden dat ze helemaal uit Groningen komen.

Dit soort weekenden, waarin je een nacht overslaat, voel je als jongeren nog de eerste dagen van de week in je lichaam; laat staan als je wat ouder bent.

Extreem duur

Een derde belangrijke reden is dat kaartjes van feesten steeds duurder worden. €70 voor een evenement is al geen uitzondering meer. Dat is wel een paar keer per jaar op te brengen, maar niet wekelijks.

En met feesten zoals Defqon, Q-Base, Indian Summer Festival, Dominator, Decibel outdoor, loveland, Dance Valley of al die andere gave events van ID&T, UDC of Q-Dance is het moeilijk kiezen waar de bezoeker naar toe gaat. Achter de bar bij dit soort feesten is dan de ideale oplossing om niets te missen van de spectaculaire shows en de vette DJ’s.

Dit waren de belangrijkste redenen waarom de meeste medewerkers op festivals studenten zijn. Interesse gewerkt? Kijk dan bij de vacatures van ons uitzendbureau.

Karel Mercx, 15 maart 2011