Vrijwilligers voor op festivals
Horeca Uitzendbureau Grote Feesten maakt regelmatig offertes voor verschillende evenementenorganisaties en discotheken
De grootste reden dat partijen niet met ons in zee gaan is omdat ze toch liever met vrijwilligers gaan werken op festivals.
Aangezien wij veel goedkoper zijn dan een Tempo Team, een Studentenwerk of een Randstad Uitzendbureau gaat een klus, als wij het niet geworden nooit naar een concurrent
Echt goedkoper?
Het klinkt logisch dat vrijwilligers goedkoper zijn dan betaald barpersoneel, maar onder de streep is dat zeker niet het geval.
Ik ben regelmatig op evenementen waar ze met vrijwilligers werken en ik ga dan altijd meerdere drankjes bestellen.
Regelmatig lukt het mij om een bestelling van 12 munten af te rekenen met 11 munten. De gedachte van het horecapersoneel moet zijn. Ik zie een stapel munten en het zal wel goed zijn.
Bij een beetje feest gaat er al snel duizend munten door de handen van het personeel. Als je na een evenement geld krijgt dan is de motivatie een stuk groter om bij elke bestelling de munten te tellen, bovendien is de kans veel groter dan je keihard wilt werken achter de bar.
Daarnaast als je al tientallen evenementen hebt gewerkt dan gaat het werk een stuk sneller. Bijna niemand blijft lang bij een evenement hangen, zij hebben bijna altijd wel vacatures voor vrijwilligers. En dan heb ik het nog niet eens over alcohol drinken tijdens het werk.
Ben je een cultuurfestival waar het niet druk is, dan begrijp ik dat er met vrijwilligers wordt gewerkt, maar op een commercieel evenement zie ik ook steeds vaker vrijwilligers voorbij komen, terwijl enthousiaste studenten graag voor het minimumloon voor u komen werken
Directie
Het leukste van Horeca Uitzendbureau grote feesten is dat er ook altijd iemand van de directie mee naar het werk komt. Twan en Karel zijn de oprichters en zij hebben de afgelopen tien jaar op meer dan 500 evenementen gestaan.
Zij hebben gewerkt van de Heineken Music Hall in Amsterdam tot Dance Valley en van Mysteryland in Haarlem tot Sensation in de Amsterdamse Arena.
Elk probleem dat zich op een festival of in een discotheek kan voortdoen hebben zij al een keer meegemaakt en voor veel evenementenorganisaties is het handig als zij er bij zijn. Meedenken is hun specialiteit. Zij kunnen altijd of het nou Oud en Nieuw of Koninginnedag is.
Heeft u een organisatie geen winstoogmerk dan adviseren wij u om met vrijwilligers te werken, maar als u wat wilt verdienen neem dan vooral contact met ons op.
Karel Mercx, 26 maart 2013