Evenementen uitzendbureau
28 Juni 2013
Evenementen uitzendbureau
0

Evenementen uitzendbureau


Wij gaan weer een rondje doen waarom barpersoneel graag achter de bar zou willen staan:

Barpersoneel aan het werk via een evenementen uitzendbureauHaarlem of Overijssel

Ik wil graag dit werk doen, omdat ik erg geïnteresseerd ben in werken via een evenementen uitzendbureau. Nu doe ik dit ook en dit bevalt me erg goed.

Graag zou ik echter wat vaker werken en wil mij daarom bij jullie aanmelden. Ik ben woonachtig in Haarlem, maar heb ook in Overijssel mijn ouders en andere familie wonen, waardoor het voor mij makkelijk is overal in het land te werken.

Ik houd er verder van om met mensen om te gaan, mensen te helpen, alles in goede banen te leiden en ik houd van de muziek waarop regelmatig gestaan wordt door jullie.

Bijbaan in de buurt

Op dit moment ben ik bezig met mijn laatste jaar van mijn studie waardoor ik niet altijd ieder weekend tijd heb om een vaste bijbaan te hebben.

Afgelopen oktober ben ik verhuisd van het midden van het land naar het noorden van het land en is het moeilijk om nog een geschikte bijbaan in de buurt te vinden. Werken via een evenementen uitzendbureau lijkt mij een fantastische baan om parttime wat extra geld bij elkaar te verdienen.

Prettige werksfeer

Ik zou zo graag via evenementen uitzendbureau willen werken, omdat dat voor mij een soort manier van ontspanning is, ik geniet ervan om in zon partysfeer te werken, misschien ook omdat ik zelf regelmatig uitga naar dit soort evenementen.

Het is absoluut een hele prettige werksfeer tussen al die mensen die aan het genieten zijn van hun avond. Ik vind het dus heerlijk om tussen de muziek en het dansende publiek te werken. Ik werk altijd graag hard door, zit of sta niet graag stil. Ben zelf heel spontaan, vrolijk, netjes en gastvrij.

Werken via een uitzendbureauWeekendwerk

Vanwege mijn studie geneeskunde (laatste jaar) kan ik door co-schappen niet door de week werken. Weekendwerk zou heel goed uitkomen. Daarnaast vind ik werken op evenementen erg leuk. Hard werken is voor mij geen probleem, dit doe ik dagelijks met mijn coschappen.

Graag zou ik op grote evenementen willen werken, om te beginnen met oud en nieuw. Ik hoop dat jullie deze sociale, hard werkende student in jullie horecateam willen hebben.

Horeca missen

Op dit moment ben ik op zoek naar een uitdaging in een totaal andere branche. Met oog op de toekomst wil ik graag aan een administratieve / secretariële functie (op vaste tijden) invulling gaan geven.

Aangezien ik verwacht dat dit een parttime functie zal worden en ik denk dat ik de horeca wel ga missen, wil ik toch nog in het vak blijven bijklussen. Omdat het werken bij grote evenementen mij al een tijd aantrekt, heb ik besloten via deze site te solliciteren. Ik denk dat ik met mijn enthousiasme en ervaring een leuke bijdrage binnen deze branche kan geven.

Hier kan je solliciteren voor onze horeca vacatures.

Karel Mercx, 10 februari 2010


Cocktail shaker op feesten
28 Juni 2013
Cocktail shaker op feesten
2

Cocktail shaker op feesten


Nu Grote Feesten officieel een horeca uitzendbureau is willen wij meer soorten werk gaan aanbieden dan alleen maar barpersoneel. Cocktail shaken is een hobby van mij en cocktails maken op feesten lijkt mij super om te doen.

Samen met Theo die ik van de evenementen ken zijn wij bezig om het vak beter onder de knie te krijgen. Wij hebben een cocktail cursus gedaan en deze kennis hebben wij op een verjaardag in de praktijk gebracht.

Meisjes aan de cocktailsCocktails leren shaken

Wij wilde het goed aanpakken en daarom zijn wij om te beginnen naar de Bols Bartending Academy in Amsterdam geweest om cocktail training te krijgen. Dat waren vier dagen van intensieve training en het was echt vet. Binnenkort komt er een blog daarover, inclusief de examenvideo’s van ons.

Maar net als met autorijden, leer je het cocktail vak pas echt nadat je geslaagd bent. Dus wij moeten flink oefenen. Achter de bar is natuurlijk de beste optie om ervaring op te doen, maar met twee banen voor ons allebei houdt deze optie al snel op.

Maar Theo had de oplossing voor dit probleem.

Verjaardag

Een vrouwelijke huisgenoot van hem was jarig en hij kwam met een idee dat zij niet kon afslaan. Het plan was dat Theo de locatie, een DJ en twee cocktailshakers zou regelen en dat zij de gasten zou uitnodigen.

De locatie was zijn enorme huiskamer in Haarlem, het opkomende DJ talent haalde hij uit zijn enorme netwerk en de cocktailshakers waren wij natuurlijk.

Het was de ideale setting om lekker te oefenen met cocktails en meer ervaring op te doen.

Oefenen

Wij gingen flink aan de slag en kwamen allemaal dingen tegen waar wij van te voren geen rekening mee hadden gehouden. Met houtje touwtje oplossingen is alles toch goed gekomen.

Het was een leuke en leerzame avond en het voelde totaal niet aan als werken. De feedback viel echter wel tegen. Wow deze cocktail is echt lekker heb je als cocktail shaker niets aan als je een cocktail de volgende keer lekkerder wilt maken.

Leren

Wij hebben nog een lange weg te gaan voordat wij geld voor onze diensten kunnen vragen. Daarom gaan wij binnenkort zelf een feest geven voor bekenden waar wij zelf weer cocktails voor gaan shaken. Of voor sommige Heineken flesjes open maken. ;-)

De uitnodiging voor dit cocktail evenement volgt binnenkort! Heb je zelf personeel nodig voor een feestje thuis dan mag je bellen of een berichtje achterlaten.

Karel Mercx, 28 februari 2010


Werken met Valentijn
28 Juni 2013
Werken met Valentijn
0

Werken met Valentijn


Vannacht werd het om 00:00 Valentijnsdag. Een beetje feest staat dan ook in het teken van deze feestdag. Wij waren aan het werk op Zoetzaligheid in discotheek the Sand. Uit de naam van het feest volgt al dat deze feesten ook een Valentijn editie hebben.

Barpersoneel aan het werken met valentijnDe sfeer in the Sand Amsterdam was één en al Valentijn. Er hing bijvoorbeeld een mega rode mond van vele meters lang en ook ruim een meter hoog vlak voor de bar. En dat was weer niks vergelijken met een veel groter rode hart dat boven de dansvloer hing. Het uitzicht van achter de bar was super!

Ik ben alleen vergeten tijdens het evenement om hiervan foto’s te maken, misschien dat Partyflock nog leuke foto heeft van deze versieringen.

Aantrekkelijke meisjes waren de hele avond bezig met het rondgaan met schalen met snoepjes. Deze waren in de vorm van rode hartjes, die zo zoet waren dat de gasten het gevoel hadden dat de gaatjes spontaan in de tanden op kwamen.

Deze giftige snoepjes kwamen met een lieve lach, waardoor de bezoekers en het barpersoneel keer op keer voor de bijl gingen.

De enige die ik niet kon linken aan Valentijn was de DJ. Het was heerlijke house, maar dat is natuurlijk niet 100% Valentijn, maar voor de rest was het echt een leuk feest.

Kim bezig met het flairen van CocktailsCocktailbar

Ook de cocktailbar was goed in de stemming met de roze cocktails. Op het menu stond onder andere de Zoetzaligheid Colada. Dat is een Pina Colada, maar dan met een  roze zoetstof. Waardoor de cocktail helemaal roze werd.

Van te voren waren de bartenders aan het testen wat lekker zou zijn en ik was de gelukkig die mocht proeven en de cocktail was heerlijk! :-) Natuurlijk was er veel minder keuze dan bij Door 74, maar het is wel een hele verbetering dat er nu regelmatig een cocktailbar in the Sand is.

Vaak staat Kim achter deze bar, een mooi meid die ook nog eens cocktails kan flairen (jongleren met flessen en shakers), waardoor stappen in the Sand en cocktails bestellen echt leuk wordt.

Jasper regelt de horeca in een discotheekWerken

Het barwerk in the Sand gaat steeds beter. Wij hebben onze ervaring opgedaan in de evenementen. Maar nu staat het horecapersoneel ook steeds vaker in discotheken te werken.  Het werk is anders, maar nu wij een vaste groep personeel hebben opgebouwd loopt het als een trein. 

Ik hoef er dan ook in de toekomst wat minder vaak bij te zijn. Dan ga ik mij weer volledig richten op de grote outdoor festivals die er weer aankomen. De agenda voor de Wit Events is namelijk in 2010 nog drukker dan dat het in 2009 al was.

Dus kom solliciteren en meld je aan bij ons horeca uitzendbureau of kijk bij de horeca vacatures voor het soort catering dat wij doen.

Het was een leerzame winter in de discotheek horeca.

Karel Mercx, 14 februari 2010


Horeca Uitzendbureau Grote Feesten
28 Juni 2013
Horeca Uitzendbureau Grote Feesten
0

Horeca Uitzendbureau


Horeca Uitzendbureau Grote Feesten staat sinds 16 oktober 2009 ingeschreven bij de Kamer van Koophandel in Amsterdam. Een nieuwe mijlpaal in mijn horeca leven dat acht jaar geleden ook in Amsterdam begon achter de bar bij Multigroove.

Ik heb altijd gezegd dat het mooiste van ons werk, het werken op de grote festivals zoals Mysteryland en Dance Valley of andere mooie feesten uit de Partyflock agenda is.

Dat doe ik op dit moment al via de Wit Events en wil daar ook zeker zoveel blijven werken als ik altijd al gedaan heb. De Wit Events doet de catering voor evenementen van Q-dance, ID&T, B2S, Loveland en discotheek the Sand.

Dus wij staan ook op Dirty Dutch, Decibel, Defqon, Dominator en andere vette outdoor feesten. (Klik hier voor vacatures en ga solliciteren)

Waarom dan een Horeca uitzendbureau starten? Ik werk toch al op de leukste feesten in Nederland?

Horeca Uitzendbureau Grote FeestenMeer Horeca

Simpel gezegd: ik wil nog meer gaan doen in de horeca. Of beter gezegd: nu ik steeds meer ga werken in de horeca wil ik alles wit gaat doen.

Een hoop mensen weten dat ik werken in de horeca op een evenement hartstikke leuk vind. Ik zie het inderdaad nog steeds meer als feest dan als werk. Daardoor komen er regelmatig leuke klussen op mij af. Ik zeg altijd ja, met tot gevolg nog meer opdrachten.

Alleen met uitbetalen is het steeds lastiger en zwart werken zie ik niet zitten. Daarom heb ik mij ingeschreven bij de Kamer van koophandel. Zodat ik makkelijk een factuur kan sturen als mensen mij inhuren.

Vennootschap onder firma

Horeca Uitzendbureau Grote Feesten is geen eenmanszaak, maar een vennootschap onder firma (VOF). Dit betekent dat meerdere personen er eigenaar van zijn.

Dit avontuur ga ik samen met Twan aan. Twan werkt net als ik sinds 2002 achter de bar op grote feesten. Vele zien hem als één van de beste barhoofden die er bij de Wit Events hebben rond gelopen.

Dat hij daarbij hoort weet ik zeker, maar daarnaast heeft hij acties waar ik respect voor heb, zoals met het regelen van werk voor ons in de Heineken Music Hall.

Twan van Dongen & Karel MercxHeineken Music Hall

Het uitzendbureau dat het barpersoneel voor de Heineken Music Hall verzorgt behoort tot de grootste uitzendbureaus ter wereld. Alleen ze hebben problemen om genoeg bartenders te vinden voor de Heineken Music Hall.

Twan wist dat hij een barteam kon samenstellen dat minimaal hetzelfde niveau barwerk kon leveren als het uitzendbureau.

Bovendien hebben wij nooit problemen om genoeg personeel te vinden. Twan dacht dus dat hij beter in staat was om een barteam samen te stellen dan dat hun dat waren.

Gevolg was dat Twan voorstelde aan de Heineken Music Hall om voor een keer tijdens een festival ter proef één van de barren te laten vullen met personeel dat via ons komt.

De Heineken Music Hall ging akkoord en wij deden wat wij moesten doen. Met als gevolg dat wij de keer daarna twee barren met horecapersoneel mochten vullen.

Twan snoept marktaandeel af van het grootste uitzendbureau ter wereld. Ik bof dat ik met zo’n iemand het Horeca Uitzendbureau Grote Feesten mag gaan opbouwen.

Karel Mercx
, 13 februari 2010


The Sand
28 Juni 2013
The Sand
0

The Sand


Sinds maart 2009 heeft de Wit Events ook een eigen discotheek. Met the Sand (zie foto) heeft het bedrijf dat de catering doet op Mysteryland en Dance Valley nu ook een eigen evenementen locatie.

Foto van discotheek the Sand.Naast dat de Wit Events zijn naam in de horeca verder verstevigt heeft het voor het personeel ook nog een aantal andere voordelen.

En dan hebben wij het er niet alleen over dat het barpersoneel meer achter de bar kan werken en er meer vacatures ontstaan voor mensen die willen beginnen met barwerk.

Maar wij hebben het over bijvoorbeeld het voordeel dat wij afgelopen vrijdag en zaterdag hadden met het in beheer hebben van een eigen locatie.

Vrijdag the Sand

Afgelopen vrijdag was het jaarlijkse overleg van barhoofden. Vorig jaar zaten wij opgepropt op het hoofdkantoor van de Wit Events in Overveen, dat is in de buurt van Haarlem. Nu hadden wij met the Sand een heuse discotheek tot onze beschikking, inclusief eten en drinken en een bartender! Het enige wat onbrak was een DJ.

Het is hartstikke leuk om iedereen een keer rustig en goed te spreken buiten het werk om. Op een feest is namelijk iedereen altijd crazy druk en op het einde willen de meeste van het horecapersoneel snel naar huis. Het is toch altijd weer erg vermoeiend om klokje rond te werken.

Sim aan het werken bij de Lockers in discotheek the Sand.Daarnaast was het overleg in the Sand ook nuttig. Vorig jaar zomer zijn tijdens de festivals van bijvoorbeeld ID&T en Q-dance de evaluaties bewaard gebleven, zodat wij deze met ze allen konden doorbespreken. Hierdoor gaat 2010 een nog beter jaar worden dan dat 2009 al was.

Bovendien zijn natuurlijk ook de onderwerpen besproken die tijdens elk arbeidsgesprek altijd weer voorbijkomen, zoals het loon en het salaris. Als afsluiter zijn wij met een groepje een cafe ingedoken in Nieuw Vennep.

Wil je ook mee helpen op barhoofd niveau om de Wit Events vooruit te helpen? Klik dan op: vacature barmanager om te lezen hoe je kan solliciteren voor het worden van barhoofd bij het horeca uitzendbureau.

Zaterdag the Sand

Zaterdag gaf Thijs een feest in the Sand. Thijs werkt bij ons als rayonhoofd op de festivals en organiseert regelmatig zelf een evenement met zijn eigen bedrijf Upside Down.

Nu de Wit Events een eigen discotheek heeft krijgt hij natuurlijk ook makkelijker toegang tot deze fantastische locatie. Wij zijn natuurlijk ook wezen stappen op dit feest en hebben met ze allen een Heineken gedronken. En natuurlijk ook een cocktail bij de speciale mobiele cocktailbar die elke weer aanwezig is in the Sand.

Cocktails drinken in the Sand met het barpersoneel uit
Groningen.

Er waren veel mensen van de Wit Events aanwezig, zelfs het personeel dat gelegerd is in Groningen waren aanwezig. De foto`s in dit blog zijn onder andere gemaakt door Partywork.

Het feest van Thijs heet A State of 90s en Horeca Uitzendbureau Grote Feesten mocht meerdere kaarten weggeven voor dit feest. De opdracht was om een goede reden te geven waarom die gratis kaarten naar jou moesten gaan.

De volgende twee inzendingen zijn winnaar geworden van de gratis kaarten.

Meer uitgaan

Ik vind dat ik de kaarten moeten winnen, omdat het goede voornemen van mijn nicht en mij was dat we in 2010 meer uitgaan! Onze vriendengroep is behoorlijk in gekakt. Alleen maar op de bank hangen met geliefden en familiebezoeken op zaterdagavond!

Dus wij gaan in protest in 2010! Zoveel mogelijk feesten vol met gezelligheid en leuke nieuwe mensen leren kennen! We zijn deze maand al behoorlijk veel uitgeweest in Amsterdam, maar we zijn nog nooit in The Sand geweest! Dit is een mooie kans om daar verandering in te laten komen!

Barpersoneel aan het werken in de cocktailbar in discotheek the Sand.Grote druk

Waarom ik deze tickets zou moeten winnen? Afgelopen zomer heb ik gezwoegd gezweet en stond onder een grote druk, Ik heb hard men best gedaan om het voor elkaar te krijgen dat ik naar een festival kon, maar het kon helaas niet door gaan wegens familie omstandigheden.

Mijn moeder lag in het ziekenhuis en werd gescand, ze hadden een hersentumor ontdekt en ze is ook kort daarna overleden. Ze wist dat ik wel van een feest hield maar kan natuurlijk niet mijn mams in de steek laten!

En nu is het hard werken om kaartjes te kunnen betalen. Dus ik wauw vragen karel stuur die kaarten naar mij! ik verdien het echt.

Binnenkort komen er zeker nieuwe kansen bij Grote Feesten om kaarten te winnen voor de The Sand, maar natuurlijk ook voor andere locaties uit de Partyflock agenda. Misschien wel voor Dirty Dutch Outdoor of Loveland!

Karel Mercx, 13 maart 2010


Uitzenden van horecapersoneel
28 Juni 2013
Uitzenden van horecapersoneel
0

Uitzenden van horecapersoneel


Dit is deel twee van de serie die gaat over de oprichting van Horeca Uitzendbureau Grote Feesten. Klik hier om het eerst deel te lezen. Dit deel gaat over de ervaringen bij de Kamer van Koophandel.

Grote feesten op HyvesKamer van Koophandel

Twan en ik spraken af in Leiden om daar naar de Kamer van Koophandel te gaan om ons in te schrijven. In de uren daarvoor zaten wij in de universiteit van Leiden te werken om ons goed voor te bereiden.

Welke bedrijfsomschrijving hebben wij nodig? Met het uitzenden van barpersoneel voor evenementenorganisaties leken wij een top omschrijving te hebben. Wij vulden vele blaadjes vol met antwoorden op vragen waarvan het nut niet altijd duidelijk was.

Wat gezocht was, was gevonden. Met al de formulieren op zak liepen wij vol vertrouwen de KVK binnen.

Inschrijven

Hebben jullie alles bij jullie vraagt een medewerker van de KVK? Zoals een samenwerkingscontract?  Deze hadden wij niet, wij hadden immers bedacht wij gaan barpersoneel uitzenden voor barwerk op een catering of evenement, daarvoor is het niet nodig om schulden te maken. Dus…

Om de vraag te ontwijken legde ik de documenten voor de oprichting van de V.O.F., de documenten van de deelnemende vennoten, de kopie’s van onze identificatie bewijzen en de aangifte voor de belastingdienst papieren op tafel om de suggestie te counteren dat wij ons niet goed hebben voorbereid.

De man van de KVK pakt de documenten en begint ze in te tikken in de computer.

Uitzenden van horecapersoneel

Ik lees hier dat de omschrijving van Horeca Uitzendbureau Grote Feesten het uitzenden van barpersoneel voor evenementenorganisaties is.

Waarom niet het uitzenden van horecapersoneel? Horecapersoneel is breder dan barpersoneel en er zijn meer horecaorganisaties die behoefte hebben aan personeel dan alleen maar evenementenorganisaties.

Stel bijvoorbeeld dat jullie een vacature in discotheek gaan vervullen door mensen in de garderobe te laten werken. Daar heb je geen bartender voor nodig.

Ja die omschrijving doen we roepen wij in koor!

Het uitzenden van Horecapersoneel.Regelen

Na een uur gegevens inlopen tikken, stonden wij met een inschrijving in het handelsregister van Amsterdam weer buiten. Wel met een aantal opdrachten:

•    Meld je aan voor het zakennetwerk Hallo, dan kan je andere ondernemers leren kennen.
•    Stel wel een samenwerkingscontract op, want dat je geen schulden nodig hebt, wil nog niet zeggen dat de ander ze niet kan maken.
•    Stel algemene voorwaarden op, zodat geen onduidelijk bestaat wanneer een betaling hoort plaats te vinden.
•    Meld je aan voor de KVK Coach om je te helpen met het ondernemen.

Zelf hadden wij natuurlijk ook al een paar dingen op papier gezet

•    Het regelen van geschikte werkkleding voor evenementen.
•    Zorgen voor visitekaartjes
•    Vast leggen van een domein voor onze website
•    Regelen van een bedrijf voor de payroll.
•    Documenten maken voor de administratie.
•    De Wit Events inlichten.

En waarschijnlijk komen wij de komende weken op nog veel meer dingen die nodig zijn.

Maar wij hebben eerst feest gevierd op de geboorte van Horeca Uitzendbureau Grote Feesten in café Annie’s.

Hoop uren

Voordat wij ook maar iets hebben verdiend, zitten er al een hoop uren in Horeca Uitzendbureau Grote feesten.

Ook al is het geen werk achter de bar op een festival, het is toch hartstikke leuk om een eigen bedrijf op te starten!

Karel Mercx, 5 maart 2010


Start uitzendbureau
28 Juni 2013
Start uitzendbureau
0

Start uitzendbureau


Een paar dingen zijn mij opgevallen tijdens de start van het horeca uitzendbureau. Het eerste wat mij opviel was de hoeveelheid onbekende mensen die hulp aanbieden en het tweede was de bureaucratie van de Nederlandse overheid.

Door het oprichten van een horeca uitzendbureau draait onze brievenbus overuren. Een aantal voorbeelden die wij in de afgelopen weken ontvingen:

Kantoorpand

Wij kunnen op een centrale locatie in Haarlem een mooi kantoorpand betrekken. Bovendien is het B.T.W. vrij huren en hoeven wij het eerste half jaar geen huur te betalen.

Heel leuk maar wij zijn toch echt een bedrijf dat alleen maar een internet verbindingen nodig heeft en afspraken ontvangen wij in de horeca.

Het gevolg van het starten van een uitzendbureauTips & Adviezen

Al meerdere edities van Tips & Advies zijn bij ons op de deurmat gevallen. Dat is een veertiendaagse adviesbrief voor de zelfstandige ondernemer. Leuk om te lezen, maar het kost wel weer tijd. En deze tijd zijn wij niet bezig om de doelen van het evenementen uitzendbureau te realiseren.

Als ik een probleem heb dan zoek ik mensen op die vroeger dat probleem hadden en vraag dan om de oplossing. Dus ook deze mensen heb ik teleurgesteld door niet te reageren. Wij krijgen ook aanbiedingen van de concurrent Checklist.

Monsterboard

Monsterboard is één van de grootste aanbieders van werk en vacatures. Ze hadden ons gebeld omdat ze willen helpen.

Een horeca uitzendbureau is bezig met het uitzenden van horecapersoneel. Als jullie problemen hebben met het vinden van personeel dan wil Monsterboard graag helpen.

Ik antwoordde beleefd dat het niet nodig was. Immers Grote Feesten staat op nummer 1 in Google als iemand barpersoneel intikt in. Ik grapte nog dat ze me mochten bellen als ze hun vacatures niet konden opvullen.

Start van het hoofdkantoor van Horeca Uitzendbureau.Veel meer

En dan heb ik het nog niet gehad over de stapels folders van bedrijven die kantoorartikelen, drukwerk, visitekaartjes,  bankrekeningen, verzekeringen of groothandel artikelen aanbieden die het leven makkelijker maken op de evenementen.

Trouwens waarom hebben wij niks ontvangen van Heineken?

De mooist brief kwam nog van het Moterhuis in Amsterdam, deze was geadresseerd aan de wagenparkbeheerder van het horeca uitzendbureau Grote Feesten. Wij zullen waarschijnlijk de komende jaren eerst nog onze eigen auto’s gaan gebruiken om naar een festival of discotheek te komen. Laat staan dat wij een wagenparkbeheerder gaan aannemen.

CBS

Werkelijk crazy hoeveel aanbiedingen wij ontvangen. Iedereen negeren wij, alleen het centraal bureau voor de statistiek (CBS) accepteert dat niet en gaat aanmaningen sturen.

Volgens het CBS is Horeca Uitzendbureau Grote Feesten volgens de wet verplicht om de CBS enquêtes in te vullen.

Als wij blijven weigeren, dan kunnen wij zelfs boetes krijgen. Dan snel maar wat invullen en ik neem voortaan de uitspraken die het CBS doet een stuk minder serieus, want ik kan me niet voorstellen dat mensen uitgebreid de tijd gaan nemen voor hun enquêtes.

Ik sta veel liever achter de bar te werken op een Partyflock evenement dan dat ik mij met dit soort dingen bezig moet houden. De volgende keer gaan wij weer over een feest bloggen waar de Wit Events de catering doet!

Dat zal snel zijn want de agenda is vol voor 2010. :-)

Karel Mercx, 1 maart 2010


Opruimen koelcontainer na een evenement
28 Juni 2013
Opruimen koelcontainer na een evenement
0

Opruimen koelcontainer na een evenement


Het enige dat wij na het werken op evenementen nog moeten doen is het opruimen van de bar en de dranken terug brengen naar de koelcontainer.

Na een leuke dag achter de bar op Dance Valley of Mysteryland is dat vaak het laatste waar het barpersoneel zin in heeft, maar het is wel heel belangrijk.

Als iedereen zijn schouders eronder zet is het werk wel binnen een halfuur gedaan, vaak duurt het schoonmaken in discotheek of cafe langer dan dat.

De koelcontainers op festivals worden geplaatst en weer opgehaald met behulp van een grote kraan. Tijdens het plaatsten zijn de koelcontainers al gevuld met drank, dat is gebeurd op de loods van de Wit Events in Zaandam.

De koelcontainers zijn daar zo ingeruimd dat alles stevig staat en niet kan omvallen tijdens het transport.

Deze manier van werken doen wij pas sinds 2009 en dat gaat altijd goed, alleen de terugweg gaat nog wel eens wat mis. Dan staat er bijvoorbeeld links in de koelcontainer een pallet en dan staat er rechts daarvan helemaal niets.

Een koelcontainer die terug kwam van een evenement.De kans bestaat dan dat de pallet gaat omvallen, zie foto. Het personeel op de loods die dan de koelcontainer moet uitruimen is als zoiets gebeurd totaal niet blij.

Daarom dit blog met een aantal tips voor het opruimen van de koelcontainer.

Soort bij Soort

Zet na een feest de trayen en de kratten weer terug op de pallet waar ze aan het begin stonden. Dus water bij de water en cola bij de cola. Als de dranken allemaal geteld zijn, dan plaats je de lege kratten op de volle kratten.

Mocht daar geen ruimte voor zijn dan pak je een nieuwe pallet. Deze is er altijd, na een evenement is er immers altijd meer ruimte in de koelcontainer dan ervoor.

Bekers

De dozen met bekers gaan op de pallet die het minste hoog is en zo stapel je omhoog. Zodat de hoogte op al de pallets ongeveer even hoog is.

Stel dat er losse blikjes en pet flesjes Heineken of water over zijn, dan gaan deze in lege munttonnen. Deze munttonnen komen klem te staan tussen de deur en de eerste pallet, zodat deze niet kunnen omvallen tijdens het transport naar de loods.

Kabels

De stroomkabels en de verdeelkast komen ook vooraan in de koelcontainer, dat mag bij voorkeur in een muntton. De kabels van de Wit Events zijn makkelijk te herkennen.

De 5 meterkabels hebben een rode stekker en de 10 meterkabels hebben een blauwe stekker. Op de verdeelkast staat de Wit of een W in het groen.

De overige kabels zijn vaak niet van ons. Deze “vreemde” kabels hebben vaak ook een merkteken, zoals bijvoorbeeld een logo van de powershop. Deze nemen wij dus niet mee, anders kunnen wij een rit maken naar Amsterdam en als wij pech hebben nog verder.

Slangen van premix apparaten kunnen ook in de container en datzelfde geldt voor kleinmateriaal (pour of mix flessen in een krat zoals je het ook ontvangen hebt).

Niet in de koelcontainer

Niet alles gaat na een festival de koelcontainer in, dingen die nooit de koelcontainer in gaan zijn de premixapparaten, de koelkasten (dus ook niet de kleine Red Bull of de Go Fast) en de bouten van de barbarriers. Deze laatste gaan in een emmer en deze emmer gaat op de barbarriers zelf.

Het horecapersoneel ziet tijdens feesten alleen de horeca, maar je moest eens weten hoeveel uur voorbereiding en nazorg er komt kijken bij een dagje barwerk.

Laten wij in 2010 het de loods niet te moeilijk maken.

Karel Mercx, 24 maart 2010


Vacatures uitzendbureau
28 Juni 2013
Vacatures uitzendbureau
0

Vacatures uitzendbureau


Het is weer tijd voor een blog met redenen waarom mensen solliciteren op de horeca vacatures van Horeca Uitzendbureau Grote Feesten.

Parttime

Ik kwam deze advertentie tegen op Partyflock en ik wil graag werken op festivals.

Omdat ik ook als evenement coördinator werk in de beveiligings wereld en het altijd ook nog leuk vind om achter de bar te werken. Hou daar in tegen van lekker muziek en met mensen in contact te zijn.

Met elkaar gewoon een groot feest maken en onder tussen lekker hard werk doen wat je leuk vind. Zag staan dat jullie nu geen fulltime vacatures hebben.

Parttime lijkt me ook super om voor jullie te werken. En als er wel fulltime vacatures zijn zou ik zeker solliciteren. Lijkt me super voor jullie aan de slag te gaan. Hopelijk hoor ik snel wat van u.

Omdat ik zelf altijd na dit soort feesten ga en dat sprak me enorm aan toen ik deze vacature las. Dit zijn natuurlijk geweldige feesten en om daar als barpersoneel deel vanuit te maken lijkt me enorm gaaf.

Marit en Yoram aan het werken voor een horeca uitzendbureau.Horeca uitzendbureau

Bij een horeca uitzendbureau heb ik veel verschillende horecawerkzaamheden moeten doen, maar de barwerkzaamheden vind ik toch het aller leukst.

Daarom ben ik op zoek naar een baan achter de bar. Ik vond jullie site via Google en het lijkt me hartstikke leuk om bij verschillende evenementen van ID&T te werken.

Ik studeer Vrijetijdsmanagement in Amsterdam en het lijkt me interessant om de evenementen van een andere kant te bekijken dan normaal.

Het werken op evenementen lijkt me super gaaf. ik heb een dag meegedraaid via een uitzendbureau bij een voetbalwedstrijd en dat vond ik veel leuker dan werken in een restaurant of frietent.

De sfeer is veel leuker en groter en motiveert je dus op harder en leuker te werken. Aangezien horeca school een van mijn opties is dat ik misschien wil volgen is het werken via een horeca uitzendbureau dan een ideaal om te proeven van het horeca leven.

Interesse

Hallo ik zal me even snel voorstellen. Ik ben Facillio (FLEX). Zo noemt iedereen me. Ik ben een 2 meter lange jongeman die wel van aanpakken weet.

Mijn afkomst is Surinaams/Nederlands en kan heel goed met mensen communiceren. Ik heb heel veel interesse liggen bij deze vacature en ik hoop dat jullie mij snel een mailtje geven voor een kennismaking.

Trouwens leuk foto’s staan er op deze site!

Barpersoneel heeft gesolliciteerd op de vacatures van het uitzendbureau.Solliciteren op vacatures

Ik ben dit jaar begonnen met de studie Vrijetijdsmanagement op de NHTV in Breda. Dit omdat ik na een aantal jaar een grote interesse heb gekregen in (het organiseren van) dance events.

Echter is het voor mijn studie verplicht om in het 1e jaar te voldoen aan diverse competenties (waaronder inzet, samenwerking, overleggen etc.) Dit kan mooi op een festival.

Door te solliciteren op de vacatures van het uitzendbureau kan ik werken aan mijn competenties, beginnen aan het opbouwen van een netwerk in de dance scene (dus verschillend werk zou raadzaam zijn denk ik).

Zoals u misschien wel merkt is dit niet om zomaar een bijbaantje te hebben, maar dit is voor mij zegmaar een 1e stap in de richting van mijn toekomst wat ik echt wil.

Bovendien vind ik zelf dat je ergens onderaan moet beginnen omdat je dan bewust bent van hoe het in de hele organisatie eraan toe gaat. Vandaar dat ik graag wil werken bij de Wit Events.

Karel Mercx, 24 maart 2010


Stappen in Hengelo
28 Juni 2013
Stappen in Hengelo
0

Stappen in Hengelo


Afgelopen zaterdag was Horeca Uitzendbureau Grote Feesten op meerdere plaatsen aanwezig. 

Ten eerste waren wij aan het werk op Go Apres Ski in de Ahoy Rotterdam en ten tweede waren wij aan het stappen in Hengelo.

Twan zorgde samen met het barpersoneel dat Go Apres Ski één groot feest werd en ik was samen met Rens in Hengelo voor een bijzondere gebeurtenis.

Karel Mercx aan het feesten in Hengelo.

500 horecazaken

Het horecaproject van Rens heet Tsapper, dat is stappen, alleen zijn de S en de T omgedraaid. Daarvoor is hij al de horecagelegenheden in kaart aan het brengen waar uitgaan mogelijks is

Afgelopen zaterdag stond horecazaak nummer 500 op de agenda en dat was een mooie gelegenheid voor een feest. En omdat hij nog niet in Hengelo was geweest, was Hengelo de logische bestemming afgelopen zaterdag.

En omdat hij altijd foto’s nodig heeft, heb ik ook altijd keuze genoeg voor mijn blogs, bedankt rens!

Hengelo

Hengelo is het stapcentrum in de regio en trekt ook veel stappers uit grote steden in de buurt van Hengelo zoals Enschede en Almelo. Waardoor er boven gemiddeld veel horeca aanwezig is in Hengelo en in steden daaromheen is juist erg weinig horeca te vinden.

Eten in
Hengelo bij de Twee Wezen.

Stappen gaat het beste met een volle maag, daarom is een bezoek aan de Twee Wezen verplicht. Verplicht ja, wij hebben daar gegeten en genoten van de beste service sinds jaren.

Dat is dan vergelijken met andere cafés waar wij voor het stappen hebben gegeten en niet de supertenten zoals Door 74.

Was je glas bijna leeg dan stond er al iemand van het horecapersoneel aan je tafel met de vraag of je nog wat wilt drinken. Zelfde geldt voor het brood met kruidenboter, frietjes, aardappels en dergelijke. Met daarbij de toevoeging u hoeft hiervoor niet extra te betalen.

Ja, met de drama service die ik normaal gewend ben in Amsterdam was dit echt een genot.

Feesten in Hengelo bij club Merlijn.Stappen

De service was in Hengelo overal boven het gemiddelde niveau in Nederland. Discotheken waar in de Randstad minimaal €7,50 voor entree betaald voor moet worden zijn in Hengelo gratis.

Zelfde geldt voor de garderobe. Normaal is het €1 per stuk, in Hengelo is het €1 per persoon, ongeacht het aantal kledingstukken.

Bovenstaande geldt ook voor discotheek Empire New York, terwijl deze horecazaak zich makkelijk kan meten qua grote met een HMH (Hollywood Music Hall) of een Harders Plaza!

Bovendien waren de mensen achter de bar van bovengemiddeld niveau. Ik heb echt genoten in Hengelo.

Partyflock

Één van drukste plekken in Hengelo is Club Merlijn. Het is één van de favoriete stapplekken van de oprichter van Partyflock en behoort nu ook tot mijn favorieten uitgaansgelegenheden.

Foto van de Dj bij Partyflock feest in de Innocent.

Club Merlijn heeft een streng deurbeleid, ben je onder de 23 jaar dan heb je pech, of je nou een mooie vrouw bent of niet. Hierdoor staan er 2000 mensen te feesten waar de gemiddelde leeftijd ergens tussen de 25 en 30 zal liggen. Dezelfde regel geldt voor het personeel en de DJ`s.

En tot vier uur in de nacht is het er gewoon nog druk. Denk dat ik naar Hengelo wil verhuizen, want feestende volwassenen zijn in de buurt van Haarlem zeldzaam. :-)

Ik heb mij in club Merlijn laten vertellen dat dit één van de beste bijgehouden locatie is op Partyflock. Tijdens de oprichting van Partyflock was Thomas van Gulick student in Enschede en hij ging regelmatig in zijn studententijd stappen in Club Merlijn.

Uiteraard zoeken wij ook altijd een Partyflock feestje op tijdens het stappen omdat wij niet zonder evenementen kunnen. Lekkere keiharde techno bij de Innocent was het geworden. Het was behoorlijk “underground”, zie foto.

Rens, Kirsten en Karel aan het feesten in club ZaZaZu in HengeloHele nacht

Hengelo is niet aangesloten op het nachtnet. Dat is ook compleet overbodig omdat het in Hengelo mogelijk is om de hele nacht door te feesten.

Discotheek Zazazu is namelijk tot zeven uur in de ochtend geopend. Het was de meest luxe club en de enige plek waar ze Randstad prijzen durfde te rekenen. Maar het was het wel meer dan waard.

Het enige nadeel van stappen in Hengelo is dat ze in elke cafe Grolsch serveren in plaats van Heineken.

Volgende week is Twan een weekend weg en ben ik weer aan het werken voor de Wit Events bij Ex-Pornstar. Het leven is toch weer erg mooi…:-)

Karel Mercx, 24 maart 2010

Update 17 mei 2010

 Hallo Karel!


Toevallig kwam ik mijn naam tegen op http://www.grotefeesten.nl/Stappen-in-Hengelo.html.

De informatie die daar staat is echter totaal onjuist :)

Ik ben volgens mij tweemaal in Merlijn geweest en heb ze als favoriet aangemerkt, omdat ik dan snel zie of er in mijn buurt iets te doen is daar en het inderdaad best een leuke tent is.

Maar dat was eigenlijk al NA mijn studententijd. In mijn studententijd ging ik juist naar het westen om te feesten, of naar grote feesten!

De locatie werd ook zeker niet goed bijgehouden. Ik weet mij juist te herinneren dat het mij opviel dat er maar weinig te doen was in Merlijn op Partyflock. De twee keer dat ik er geweest ben, waren dat ook niet een speciale avonden met DJs en dus niet eens vermeld op Partyflock!

Misschien is het toch handig om de tekst wat te nuanceren.

Ik heb in elk geval mijn favorieten maar verwijderd om te voorkomen dat organisaties, locaties of artiesten speciale waarde daar aan hechten :)

mvgr,
Thomas